Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Jobbra tarts

2008.06.23. 20:23 joco78

Jellemző, hogy öt nap otthoni lét után már érzek némi magyarázkodási kényszert  arra, hogy nem, a fenti címet én egyáltalán nem politikai értelemben értettem, nem is akarok ezzel semmilyen rejtett utalást tenni az otthoni állapotokra.

Egyébként meg csak azt akarom leírni, hogy jó volt otthon, jól éreztem magam, és nem azért, mert nincsen szemem és fülem a sok sírásra és kesergésre. Igen-igen látom és hallom a sok elkeseredett megnyilvánulást, de nem tudom őket igazán komolyan venni. Messziről jött (visszajött) emberként tényleg van némi rálátásom hazám dolgaira, de leginkább arra, hogy sokan kívülről várják a segítséget. A kormánytól, az ellenzéktől, az Uniótól, a szomszédtól vagy éppen a Jóistentől. Itt egy JFK idézet jut eszembe: "Ne azt kérdezd, hogy mit tett érted az állam, hanem azt, hogy te mit tettél az államért."

Nehéz megfogalmaznom, hogy pontosan mitől volt nekem jó érzésem otthon, de azt tudom, hogy ezerszer jobb a kaja, szebbek a csajok, közvetlenebbek az emberek. És az is igaz, hogy itt Angliában sokkal nagyobb rutinnal kezelik a köznapi helyzeteket, könnyebb valakit megszólítani az utcán, nem kell félni az ellenőrtől, sőt, ha valamiért mégis megbüntet, akkor nem kell félnem az agressziótól vagy a tekintetéből áradó megvetéstől.

Jó értelemben véve otthon már érezni a balkán leheletét, azt, hogy a köznapokat jóval nagyobb hévvel, érzelemgazdagabban élik az emberek. Jó lenne ellesni valamit az angolok napi rutinjából, és egy kis bizalmat táplálni egymás iránt. Nem nagyot, csak egy kicsit. Ne feledjük, hogy a rutin mellett az itteniek időnként nagyon felszínesek is tudnak lenni. Na ez az, amitől otthon nem félek.
Itt nem érzem azt, hogy nekem a kormánytól vagy valamely más politikai erőtől kellene függenem. Nem azt mondom, hogy nem számít, de semmiképp sem annyira, mint azt az otthoniak gondolják.

Nem tudok olyan kormányutasításról, amely arról szólna, hogy a mozgólépcsőn egysorosan jobbra húzódva kell utazni. Aki siet, az szépen áttér a baloldali üres oszlopba és szapora léptekkel elhalad a többiek mellett. Ez itt Londonban működik. Otthon nem. Állandóan utamat álló emberekbe botlottam, akikben fel sem merült, hogy másképp is lehet. Nem rosszindulat, nem taplóság, csak egy apró információ hiánya.

Nagyon kevés hiányzik az otthoni közhangulat javulásához. Szerintem nem a fizetéseken, nem a kenyér árán és legfőképp nem a kormány (jobb vagy bal mindegy) magatartásán múlik. Csak egy kis mosoly és egymásrafigyelés hiányzik. Sőt, többekben mindez már meg is van, úgyhogy már tényleg nagyon kevés hiányzik. És akkor itt lesz majd a Kánaán. De tényleg.

30 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kinga 2008.06.23. 23:04:09

Méghogy otthon szebbek a csajok??? Közvetlenebbek az emberek???? Hey, ugyanabban a Londonban lakuk??? :-)

bea · http://www.morkerum.blogspot.com 2008.06.24. 06:46:12

hat nem tudom. pl nekem fura ennel a jobb oldalra allasnal, hogy nem hianyzik az az info egyaltalan. ott van mindenhova felragaztva, sot, meg amikor fellepsz a lepcsore a fejed felett is van egy erre into jel, de az emberek nem tesznek semmit. sot. felhaborodnak, hogy hova sietsz, nehogyma` ezen muljon!
es az is pont olyan, hogy nem parkolunk a kerekparutra, es mielott kiszallunk az autobol megnezzuk arra kerekezik e egy barom, es nem nyitjuk ra szerencsetlenre az ajtot.
es ez nem panasz, hanem tenymegallapitas. persze nyavasjgo (nem navajo) nemzet a magyar, es sokszor tenyleg tok foloslegesen nyavalyog, de minimum egy agymosas kene ahhoz, hogy ezeket az aprosagokat megertsek. mert az aprosagokban van euorpa. ezt jol latod.

Mindi 2008.06.24. 08:04:01

Nekem egyből az jutott az eszembe a címet olvasva, hogy "közlekedés". Milyen volt Jocó itthon látni ezt a sok "hülyét", aki mind a rossz oldalon autózik? Akik a másik oldalon vezetik az autót? :-)

És milyen volt amikor visszamentél? Hát nem megint fordítva csinálnak mindent? :-)

Mozgólépcső. Jártamban-keltemben Európában érdekes dolgokat láttam. Bécsben se mindig állnak a jobboldalra, Barcelónában pedig sose. Sőt, Némethonban se figyelnek erre mindig. Valahogy úgy vannak vele, hogy ha be lehet tartani, akkor megteszik, ha nem, akkor nem.

orsi 2008.06.24. 10:24:18

Kinga, vedd figyelembe, hogy Joco baratnoje nem Londonban lakik. De ha odakoltozne, akkor valoszinuleg Joco velemenye a londoni csajokrol gyokeresen megvaltozna.

bea · http://www.morkerum.blogspot.com 2008.06.24. 12:14:24

es nem mit tehet erted az allam, hanem "mit tehet erted a hazad" kalsszikusokat csak pontosan ugye...

Mindi 2008.06.24. 15:12:12

Más. Jocó, mi a hír mostanában UFO-ügyben? Én csak egyet ismerek, de annak pocakja van és gyalogol (nem Te). Vagy nem olvasol újságokat?

joco78 · http://www.thisislondon.blog.hu 2008.06.24. 17:30:35

Bea:
A klasszikus idezetrol annyit, hogy mar korabban alaposan utananeztem, es legalabb negyfele valtozata letezik. Letezik hazaval, orszaggal, Amerikaval es allammal. Ha lesz idom es otthoni netem (most epp nincs), akkor megkeresem angolul, de amerikai szovegrol leven szo, az atultetese igencsak problemas. Ugyebar ott allamok vannak es nehez egy az egyben az itteni helyzetre megfeleltetni.
Amugy az uzenete altalanos, azt hiszem, azzal nincsen baj.

Orsi:
Joco baratnoje mar nem a baratnoje, ugyhogy a kommented sajnos mar elevult. Nem tudhattad...

Mindi:
Nem olvasok ujsagokat es UFO-t is csak a legutobbi Indana Jones moziban lattam. Nem tudom, mire celzol.

Kinga:
Otthon szebbek a csajok. Pont.
Es kozvetlenebbek az emberek. Pont.
Nem nyitok vitat :) Pont.

Zuza 2008.06.24. 19:23:18

Hát igen. Nem kellett volna azt a hotdog-témát annyira erőltetni. Most már nincs más választásom, csak az "Exek klubja".

Jocó! Remélem azért halványan elmosolyodsz, mielőtt kimoderálsz....:-).

És akkor is hiányzol!

bea · http://www.morkerum.blogspot.com 2008.06.24. 20:50:29

Zuza,
nem tudom mondtam e mar neked, hogy az altalad emlegetett exek klubja, szoval... hogy is mondjam. nem letzik.

Timi 2008.06.24. 21:29:12

Ezen az "Exek klubja" kifejezésen kicsit megütköztem. Egyrészt. Nem tudom, ki alapította, és kik léptek be, esetleg önkéntes tagsággal jött-e létre ;)
Hogy kik a szenvedő alanyai, az más kérdés... :)
de kikérem magamnak :D ...
Inkább a felejtés örök mocsara, minthogy klubtag legyek ...
mert VAN más választásom ... ma már tudom ;)

Ajjajj, mibe nyúltam már megint bele :D lelki füleimmel már hallom a harcias amazonokat :DD

Timi 2008.06.24. 21:31:15

hoppá :)
Bea megelőzött...
eltököltem közben az időt a Duna tévé Santoriniről szóló műsorával :)

Rokalany 2008.06.24. 21:56:18

Hàt szoval a téma, ugyebàr,
itt nincs se mozgolépcsô; se villamos, a buszok is csak félorànként, a gyalogosokat még a hàrom s fél éves lànyom is meg tudnà szàmolni, ha ki birnà vàrni ôket... Es azt hiszem ùgy àltalàban tùl jol megy itt a népeknek. Es emiatt mindenhova autoval, ùgyhogy a személyesség sokkal szûkebbre fogott. Persze itt is közel lehet kerülni az emberekhez, ez nem reménytelen.
De azért Mo-on jàrtamban keltemben néha egészen megdöbbenek. Egyszer egy hideg téli napon leànyzot szorongatom a buszmegàlloban, és mokàzàs közben belülrôl bepàràsodik a szemüvegem. Igazàbol semmi tùlélhetetlen nincs ebben, de azért az meglepett, hogy azonnal odalépett valaki egy zsebkendôvel, hogy a segitségemre legyen.
Aztàn most legutobb, hogy megint egyedül kellett hurcolnom szegény lànyt, mert napi több lakàst is meg kellett nézni, na elaludut a villamoson. En leszàllok vele az ölemben és egy rossz mozdulattal ràlépek a cipôfûzômre. Mindehhez esô, és egy hosszù lépcsôsor elôttem. Erre elémlép valaki és baràtsàgosan megkérdezi, hogy segitehet-e. Lekuporodik és cipôfûzô bogozodik.
El tudjàtok képzelni, mi éreztem?!

Timi 2008.06.24. 22:09:19

De hogy magához a témához is hozzászóljak...

Én az emberek közvetlenségét itthon is érzem. Elég,ha egy forgalmas járdán biciklizés közben rámosolygok valakire, máris tudja, hogy szabad utat kérek :))
És, ha előttem megy kis biciklivel a lányom, és én, anyai szívem minden szeretetével majd elolvadok, amilyen büszke vagyok rá, hogy milyen jól felteker a magas dombon, ránézek a szembejövő fiatal férfire, visszamosolyog rám, és érti, hogy miről van szó ...

Könnyen szólítom meg itthon az embereket az utcán, segítőkésznek érzem őket, bármilyen helyzetben. Persze, meg kell őket szólítani. Mert maguktól nem tudják, hogy egy hétéves kislány, biciklivel a kezében nem tudja kinyitni maga előtt a kaput.. De majdcsak eljön ennek is az ideje, hogy legyen bennünk kicsit nagyobb tolerancia. És legközelebb nem hagy ott a busz, január elsején Ózdról hazafelé tartva az első pihenőhelyen, míg a kisdolgunkat intézzük. Nem hagy ott, mert a mögöttem levők legközelebb szólnak a sofőrnek, hogy kérem, ne induljon még el, mert hiányzik előlünk az anyuka a kislányával :)))
Ma már csak mosolygok, akkor viszont a sírógörcs kerülgetett...
És azért sem hagy ott, mert soha többet nem megyek busszal.
A vonaton van vécé ;)

És nem tartok az ellenőrtől sem. Nem azért, mert mindig veszek jegyet, de én még nem találkoztam megvető tekintetű, netán agresszív ellenőrrel. Lehet, ritkán járok Pesten?

Én hiszem az emberek jóságát. Lehet, rosszul teszem, de töretlenül hiszek, nagyon nagyon rég már... És ez nem is fog elmúlni...

Timi 2008.06.24. 22:33:24

Jocó!
ez: :o)
ez egy mosolygó, dudaorrú hóember, vagy egy csodálkozást kifejező jel? :)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.06.24. 22:48:49

Ez egy mosolygó, dudaorrú hóember.
:)

madison 2008.06.25. 00:27:01

Sajnos nekem egész más a meglátásom. Sok helyen jártam már a világban, de ilyen megkeseredett rosszindulatú népet mint a magyar a saját hazájában egymással, még sehol sem tapasztaltam. (Igaz nem jártam a harmadik világ országaiban, de gondolom nem ennek kell lenni a viszonyítási alapnak)
Nekem még nem sikerült pl. olyan helyen laknom nem rövidke életem alatt, ahol a szomszédok beszélőviszonyban álltak volna egymással. És nem lakótelepen lakom:(

Timi 2008.06.25. 07:12:08

Falura kell költözni :)

Nem azért, hogy megkérdezzék, "hová, szomszéd?" vagy: "mész a templomba, Iluskám?", és nem azért, hogy beüljenek hozzád fél napokra ráérősen beszélgetni, és nem azért, hogy vigyenek neked a kertjükben megtalálható bármelyik gyümölcsből, zöldségből, a vasárnapi sütemény maradékából...nem.
Csak azért, hogy tudd, hogy figyelnek rád, hogy ott vannak körülötted, hogy szeretnek téged, megbízhatsz bennük, és bármikor, bármiben segítenek.
Igaz, ilyennel találkoztam már városban is :)

De a dolog csak akkor működik, ha ugyanígy állsz hozzájuk. Ugye, jön az adok-kapok. Vagy, a "ki mint veti ágyát, úgy alussza álmát" ...

Vannak, tényleg vannak olyan kis izék is (emberek), de ezen egy kis mérgelődés után átteszi magát az ember, és veszi észre a jót, ha van rá szeme, szíve ...

Zuza 2008.06.25. 10:03:01

Bea: fizikailag a klub tényleg nem létezik. Nincs alapító okirata, se elnöke, se titkára, se évi rendes tagdíja. De virtuálisan annál inkább. Hol? Mondjuk itt...Persze a létszám nem teljes, ezt elismerem.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.06.25. 10:28:21

Zuza:
Szakadjunk le a klubos témáról, mert nem vicces.
Nekem úgy tűnik, hogy jóval többen olvassák és kommentelik ezt a blogot, mint akikkel valaha kavartam. Köztük hozzám közeli és kevésbé közeli személyek. Ennyi erővel bele lehetne látni azt is, hogy ezt a blogot csak a londoni magyarok olvassák. Akár így is lehetne, de nem így van.
Pont.

(Innentől tényleg moderálok, de remélem, nem lesz rá szükség.)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.06.25. 10:38:35

madison:
Látom, nagyon el vagy keseredve, de hidd el, nem érdemes. Korábban már én is írtam hasonló tapasztalatokról: thisislondon.blog.hu/2008/03/24/azok_a_magyarok
Szerencsére most is magyarokkal lakom, sőt előtte is voltak körülöttem, és már nem látom ennyire elkeserítőnek a helyzetet. És talán Wogew Wabbit sem, aki most is lakótárs és a múltból ő is hozott hasonlóan kellemetlen élményeket. Ehhez képest nyolc különböző mentalitású magyar lakik most egy fedél alatt és egész jól megvagyunk.
Leszámítva a mosogatást. :)

mig8 2008.06.25. 11:14:52

Jocó:

Az UFO téma mostanság nagyon felkapott Angliában. A hadügy nemrég feloldotta a titkosítás alól az 1990-ig (?) történt esetek kivizsgálásainak jegyzőkönyvet, aztán kicsit később a többi évieket is. Szóval ez most afféle divat.

És hogy én is hozzátegyem a magamét a "ki olvas Jocó-blogot?" témában. Sokszor van, hogy blogolvasás közben idejön Z is és beleolvas. (De a többieknek is szoktam mesélni rólad - bár a többség olvas tudtommal.) Z is meg én is jókat szoktunk mulatni. (Hogy min? Az titok - lehet a témán is, lehet a hozzászólásokon is.)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.06.25. 11:19:51

Mindi:
Tényleg, most hogy mondod, tegnap láttunk egy UFO csajt a Sainsbury's-ben. Ezek szerint már őt is feloldották a titkosítás alól.

Alex_79 2008.06.25. 12:10:22

Mikor tavaly Londonban voltam akkor nekem inkább az tűnt fel, hogy feltünően sok a csinos lány!

Egyébként milyen a tapasztalatatok a kinti magyarokról? Én általában csak rosszatt hallok.

Mi ösztől tervezzük, hogy kimegyünk egyik haverommal, IT dolgoznánk.

Üdv.

Zuza 2008.06.25. 13:14:43

Eddig is moderáltál! Éljen a szólásszabadság!

Pont. Pont.
Vesszőcske,

mig8 2008.06.25. 13:28:38

Előző életemben UFO voltam és kísérleteztem az emberi fajjal.

Átrepültem a Csatornán, majd észak felé vettem az irányt. Egy könnyed mozdulattal letettem a gépet valami M mellett. Innentől átváltottam UFO-módból URO-módba. Bementem a városba és elegyedtem. Az embereknemk fel se tűntem, élték hétköznapi életüket. Nagyon szimpatikusak voltak, gondoltam, majd máshol végzem el a kísérletet.

Délnek vettem az útirányt és elérkeztem L-be, ahol M-hez képest mindenki sokkal idegesebb volt. Így bevetettem a fényterápiát, mert úgy gondoltam, hogy ezeknek úgyis mindegy. De sajnos nem vettem észre egy 8 és feles cipőt. Így csak annyi lélekjelenlétem maradt, hogy megfogadjam, ha újjászületek, meg fogom nézni magamnak ezt a várost, hátha sikeres volt a kísérlet. Ezzel tudatomat áttranszportáltam és elhagytam földi hangyajelmezem.

S most itt mászkálok a Sainsbury's-ben egy ember képében. S minden egyes ügyfél után csodálkozva tapasztalom, hogy milyen élhetővé sikerült alakítanom ezt a várost. Most már csak azt kéne tudnom, hogy hol hagytam a csészealjamat, mert gyötör a honvágy vissza a Csatornán túlra...

bea · http://www.morkerum.blogspot.com 2008.06.25. 20:19:00

en nem lattam Londonban egyetlen csinos lanyt sem szinte. na jo, szinpadon igen, de alatalaban veve nem. kezdtem is erteni, hogy miert annyi a meleg pasi :P

Timi 2008.06.25. 21:08:57

Jocó!
Ha módomban állna, én is moderálnék, mert a "kavartál" kifejezés igencsak sértő megnyilvánulás. Legalábbis én zokon vettem ...

bea · http://www.soupandpasta.blogspot.com 2008.06.27. 03:23:26

Timi: akinek nem inge nem veszi. szerintem....

Timi 2008.06.27. 23:38:58

Bea: igazad lehet ...
süti beállítások módosítása