Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

A 22-es csapdája

2008.12.06. 14:00 joco78

Hol is kezdjem? Kezdem  a végén, illetve ott, ahol most tart. Tehát egyelőre még minden a régiben. Pont.

Van az Extraman nevű ügynökség, ahol másfél évvel ezelõtt a londoni pályafutásomat kezdtem. Kisebb kóborlásoktól és kicsapongásoktól eltekintve, azóta is nekik dolgozom. A munkahelyeim változtak, volt ahol csak 1-2 napot, volt ahol 8 hónapot dolgoztam. Most már negyedik hónapja, hogy rajtuk keresztül az egyetemen ténykedek. Ez a mostani szenzációs recepciós meló lényegesen más minőségű, mint azok a warehouse (raktáros) munkák, amiket többségében az Extraman adni szokott.

A környezetemben sokan sokféle szervezetnek dolgoztak már, de ebben a kategóriában (vannak azért magasabb lépcsőfokok is) az én ügynökségem nagyon megbízhatónak és humánusnak tűnik. Van a központi irodájukban egy néhány fős kis csapat, és hiába foglalkoztatnak több száz embert, valahogy mégis az az érzésem, hogy személyes kapcsolatuk van mindenkivel, tudják a nevemet, tudják, hogy hol és miket dolgoztam eddig, és azt is tudják, hogy mennyire vagyok megbízható. Nyilván vezetnek egy remek nyilvántartást, de nekem azt ne mondja senki, hogy amikor váratlanul belépek az irodába, akkor a nyilvántartás alapján üdvözölnek a teljes nevemen és teszik fel a személyre szabott kérdéseiket. Volt már, hogy hibáztak — valamit elírtak vagy kevesebb fizetést utaltak, de amikor ezt szóvá tettem, akkor rögtön utánanéztek, elnézést kértek és még aznap kifizették a különbözetet. Tehát semmi olyasmi, hogy majd megy a következő héten, vagy meg kéne várni a banki átfutást, hanem ott és akkor. A készpénzes fizetés nem az ő módszerük, de ha egy hiba helyrehozásáról van szó, akkor még ez is belefér.
Még áradozhatnék róluk, de legyen elég annyi, hogy figyelmesek az embereikkel.

Egy pár hete előtérbe került egy másik ügynökség: a Catch 22. Időnként ők is foglalkoztatnak embereket itt az egyetemen, ráadásul jóval több pénzért. Közvetett módon már meg is környékeztek, hogy nem lenne-e kedvem átnyergelni hozzájuk. Több pénzért? Hogy a fenébe ne?!
Igen ám, de alig tudok róluk valamit — az ígérgetés és a bizonytalanság pedig egyre nagyobb. Mivel a londoni tartózkodásom is véges (februárig és nem tovább), ráadásul sokan munka nélkül tengődnek körülöttem, ezért hosszas hezitálás után úgy döntöttem, hogy maradok inkább a biztos, de kevesebbet fizető Extramannél. Ezen a ponton le is nyugodtam. Vagy jól, vagy rosszul döntöttem, de legalább biztosan látom a jövőmet.

Mindaddig, amíg nem hivatott Errol, a menedzserem. Előadta, hogy ők váltani szeretnének. Mivel elég siralmas az a fizetés, amit az Extraman juttat nekem, ezért mindenképp jobban járnánk a Catch 22-val — mondta ő. Ha jól értettem — bár erről nem esett szó —, az egyetemnek is kevesebbe kerülne és én is többet kapnék kézhez, ugyanezért a munkáért. Tehát miért is ne? (Ez a rész nekem egy kicsit zavaros. Talán nem csak a pénzéhség miatt kér ennyit az Extraman, de fogadjuk el, hogy van jobb megoldás.)

Igen ám, de az egyetemnek van egy hűségnyilatkozata is az Extramannel, miszerint a munkaerőt nem szabad átjátszani másik ügynökséghez, mivel az jogtalan előnyökhoz vezetne. Tehát, ezen a ponton nekem hazudnom kellene.
Regisztrálok az új ügynökségnél, a réginél pedig azt mondom, hogy most valamiért nem kívánom folytatni a munkát. Az igazi okot persze az Extramannél szóba se hozhatom.
Hazudni nem nagy kunszt — ha esetleg ki is derül, bizonyítani macerás és sokra nem vezet.

Ha meg akarom tartani a munkámat, akkor a jelek szerint át kell vernem az ügynökségemet, hogy válthassak egy újabbra és sokkal bizonytalanabbra.

Catch 22. Nomen est omen.

14 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Guffy co. 2008.12.06. 14:58:19

Kedves Joco78!

Tipppikus kelet-európai mentalitás. Mi lesz, ha nem lesz, különben is ha hűséges vagyok, akkor ők is hűségesek, és lehet hogy odaadják az aranytojást tojó tyúkot. Persze ez nem biztos, de a mesében is mindíg a jó győz a gonosz meg elnyeri a méltó 22-es csapdáját.

Értem, és mégsem értem. Pedig olyan logikus ez az egész. Csak a hülyék ezt nem tudják.

Üdvözlettel:
Egy másik tipppikus kelet-európai

ui.: Isten hozott a kapitalizmusban...

mogyesz 2008.12.06. 16:22:25

Bizony, ezek nem jó hírek! Azt hittem, itt az ember csak az első egy-két hónapban érez valamiféle 22-es csapdája szerűséget. ...Remek! :)
Valószínűleg teljesen mindegy melyik utat választod, valamiért pont az lesz a jó! ;)

bea · http://www.soupandpasta.blogspot.com 2008.12.06. 23:56:36

szerintem a huseg pont nem kelet europai dolog. sokkal inkabb a Cath 22 modszere tunik kelet europainak :( tuti nem magyarok a tulajdonosok?

bence · http://www.bencesmoments.blogspot.com 2008.12.07. 02:09:35

Figyu nekem az tűnik egy használható középútnak ha megpróbálnál az egyetemmel megállapodni, hogy alkalmazzanak ők téged nem? Többet is keresnél, és kevesebbe is kerülnél, mert kiesik egy társaság a körből, akik a haszon nagyrészét lanyalták munkád gyümölcséről. Így kamuzni se kéne, max az egyetemnek, hogy persze persze maradok örökre...

Timi 2008.12.07. 08:43:42

szerintem a hűség kelet-európai módján azt kell érteni, hogy a szocializmusban az emberek szerettek 40 évet lehúzni egy munkahelyen. az volt a biztos. lojalitás a párthoz, az eszmékhez, a nyugdíjas álláshoz.
Jocó, hogy döntöttél? mész vagy maradsz?

Lacza · http://bigtrip-london.blogspot.com/ 2008.12.07. 10:38:48

Mindenhol ez megy!
Az ügynökségek versengenek egymással, és azt választja az ügyfél amelyiknek kevesebbet kell fizetnie. Verseny van :D

Te meg több pénzt kapsz, tehát nem sokmindenen nem kellene rágódni! Pláne ha azt nézzük, hogy ha váltanak a másik ügynökségre, akkor pikk pakk kiraknak téged ha ragaszkodsz a régihez.

A régi ügynökséged meg már épp elég pénzt szerzett a te munkádból!

De a legjobb verzió amit Bence is mond! Beszélj az egyetemmel, hogy alkalmazzanak ők téged! Ha meg nem akarnak, akkor a több pénz a jó választás!

(Egyébként is kijelentkezel a régi ügynökségről (jó indokkal!), és ha nem jön össze a dolog, akkor visszamész hozzájuk. Csak lazán :D)

Szerintem Londonban eredményesen kell dolgozni, nem lelkiismeretesen!

Lacza 2008.12.07. 21:40:17

Még valami! Azt is figyelembe kell venni, hogy nem minden az hogy több pénzt kapsz, hiszen akkor az adód is emelkedhet ergo lehet, hogy a nettód ugyanannyi marad.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.12.08. 11:29:39

bence:
A megállapodás az egyetemmel nagyon jó ötlet, de ezt a lehetőséget én már jóval korábban körbejártam, mint ahogy ezek a dolgok alakultak. Mostanság - hála a gazdasági válságnak - inkább leépítéseken és megszorításokon törik a fejüket, mint új alkalmazottakon. Sajnos ez most nem egy járható út.
Ügynökséget sem miattam akarnak váltani, hanem azért, mert a Catch 22 ugyanazt(???) nyújtja kevesebbért.

Timi:
Az én döntésemmel semmi baj, én csak egy biztos állást szeretnék egy olyan helyen, ahol jól érzem magam és nem kell felköpnöm és aláállnom. Egyelőre ígérgetések vannak, és nem egészen az van, amit mondanak. A Catch 22-nál már beregisztráltam, de ez önmagában még nem jelent semmit. Most kivárok.

Lacza:
"Londonban eredményesen kell dolgozni, nem lelkiismeretesen! " - Azt hiszem, hogy ezzel az mondatoddal nem tudok és nem is akarok mit kezdeni.

peti (ex peti) 2008.12.08. 14:17:38

"Londonban eredményesen kell dolgozni, nem lelkiismeretesen!"

Azt pedig a munkáltató majd eldönti, hogy megfelel-e számára nem-lelkiismeretesen végzett munka eredménye is.

Valószínűnek tartom, hogy bizonyos állások esetében, vagy egy kevésbé általánosított szövegkörnyezetben Lacza megjegyzése még akár mélyebb jelentést is hordozhat, de így eléggé értelmetlen.

"Egy biciklisfutárnak Londonban eredményesen kell dolgoznia, nem lelkiismeretesen!" - És akkor gondolhatunk a kiszállított termékek és az áthágott közlekedési szabályok arányára. De a magam vagy Jocó melójához képtelen vagyok értelmezni.

mig8 2008.12.08. 21:21:07

Ha jól értem, a lehetőségeid a következőek:

1. Marad az Extraman, de akkor ugrik a munkahely.

2. Marad a munkahely, de akkor váltanod kell ügynökséget.

Én a 3. lehetőségre szavazok. Menj be az ügynökségedhez és mondd el, hogy az egyetem csak úgy alkalmaz tovább, ha eljössz tőlük. Nem kell megmondani, hogy hová, csak ennyit. Húzd el a mézesmadzagot az orruk előtt, hogy te szivesen maradnál náluk, de a munkahely jól fizet, stb. Szerintem meg fognak keresni egy jobb ajánlattal.

ui: Készülj fel, hogy a válság hozzánk még nem érkezett meg igazán. Pont február-márciusban fog tetőzni itthon. Ergo állást találni nehéz lesz.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.12.08. 21:51:59

mig8:
Nem rossz amiket mondasz, ezeken mar en is tokoltem, de a lehetoseg mar eluszott. Az Extramannek nem mondhatom el, amit felvetettel, mert azzal bemartom az egyetemet. Az nekik nem jo, mivel szabalyt szegnek, de kozben en is szivok, mert ezert majd tobbet nem kernek az ugynoksegtol. (En legalabbis igy kepzelem, hogy valamilyen uruggyel kernenek masik embert - tehat oda az allas.)

Egyebkent meg minden a regiben, a fent leirtak meg lognak a levegoben, szoval semmi se biztos. Meg az is lehet (bar kicsi az esely), hogy marad az Extraman es vele egyutt az allas.
Most legalabbis tokol az egyetem, tokol a Catch 22, en pedig nem ugralok, hogy gyorsan-gyorsan valtoztassanak.
Lehet, az ido nekem dolgozik...

Ami az otthoni munkat illeti, mar rajta vagyok az ugyon. Nincsenek illuzioim, felkotom a gatyamat. Koszi! :)

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.12.10. 09:49:50

Jocó!

Van olyan, hogy meg kell hajolni a szél előtt...

Ha meg esetleg ezzel jobban is jársz, légy annyira önző, hogy nem az etikával cseszed el.

Azért én lehet, hogy még egyszer leülnék beszélni az egyetemmel az ügyről, hiába volt már az előző alkalommal egy sikertelen próbálkozás. Ráadásul, ha a válság miatt megszorítások és leépítések lesznek, nem értem, miért jobb nekik egy ügynökségen keresztül, plusz költségekért alkalmazniuk.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.12.17. 14:01:05

Drága Jocó!

Megoldódott a fenti feszítő konfliktusod? Ha igen, akkor hogyan?

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.12.17. 17:21:04

felhasznalo:
A konfliktusom nem oldodott meg, sokkal inkabb elcsendesedett.
Ahogy irtam, egyelore minden a regiben, a munkaltatom a regi, regi fizetesert.
A tobbi csak szajtepes. Ha raizgultam volna mindarra, amit tutira mondtak, akkor most nem lenne munkam. Sot, most hazautazom 2 hetre, es ugy nez ki, hogy vissza is idejovok, a regi rendszer szerint. Bar ki tudja?
süti beállítások módosítása