Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Lapraszerelhető

2008.09.04. 23:01 joco78

Visszatérésem utáni második munkanapom, maga volt a főnyeremény. A munkahely is közel volt, csak át kellett sétálnom a Temze túloldalára. Az ügynökség erre a napra csak egy négy órás melót tudott adni, de azt emelt óradíjjal. Valami olyasmit mondtak, hogy bútorokat kell majd cipelni meg összerakni.

Szóval, reggel feltápászkodtam, ráérősen megreggeliztem és kényelmesen elsétáltam  a Tower mellett a Tower Bridge-en át, és közben lefitymáltam az összes turistát, akik a fényképezőgépüket kattogtatták. Nektek az az ünnep, ami nekem a hétköznap - gondoltam - mintha én is minden nap idejárnék dolgozni.

Egy kis informatikai cégnek kellett két munkásember, akik összeszerelik az asztalaikat. Pár perccel korábban érkeztem, addig Sheila, a titkárnő megkávéztatott és megmutatta, mit kell majd csinálni. Közben befutott a másik kelet-európai munkaerő, Radek, a lengyel srác. Szimpatikus volt, bár már az elején közölte, hogy nem túl jó az angolja, úgyhogy reméli, én mindent megértettem, amit a titkárnő magyarázott.

Sheila bevezetett egy pici helyiségbe, ami az összerakandó nyolc asztalt tartalmazta. Radekkel egymásra néztünk, megállapítottuk, hogy mindez kb. két óra alatt teljesíthető, utána pedig megyünk haza, úgy hogy ezért majd négy órát fizetnek nekünk.

Igen ám, de az asztalokat korábban már apró darabokra szedték valakik, és gondosan eldugtak mindenféle rajzot, amely az összerakást elmagyarázná, vagy legalább egy halvány vázlatot mutatna arról, hogyan néznek ki valójában. Számítógépasztalok, amelyek asztalra alig hasonlítanak és ahogy számoltam, legalább öt lábuk van. Külön-külön van hozzájuk irattartó kisszekrény, amiről még nem derült ki hogyan illeszkedik a nagy egészhez.

Gondoltam, ha az első asztalt összeraktuk, utána már pikkpakk megy a többi, de legalább ez az egy legyen kész. Ahogy Radekkal kihordtuk az alkatrészeket és tanácstalanul körbejártuk azokat, kedvenc csehszlovák bábsorozatom jutott az eszembe. A Kétbalkezeseket Radek is ismerte, úgyhogy a továbbiakban ebben a szellemben folytattuk a szerelést.

Több kupac csavar, még több előre fúrt lyuk az asztallapokban és ami a legszörnyűbb, hogy olyan idomok is voltak, amelyeken se lyuk, se semmilyen illesztési nyom, ami útbaigazítást adhatna. A szintén nyolc darab asztallappal azonos anyagú és színű faidomról rögtön megállapítottam, hogy ezek polcok lesznek. De akkor kell hozzá polctartó elem is, ami persze nem volt.

Lapraszerelhető. Egyre csak ez a szó járt a fejemben.
Aki szerelt már össze IKEA terméket, az tudja, mit éltünk át. Az összerakott és legyőzöttnek hitt bútor felett állva, elégedetten körbenézünk és közben lassan rájövünk, hogy kimaradt egy fél négyzetméteres belső elem, ami magyarázatot ad arra a kupac csavarra is, amit eddig tartaléknak hittünk. A kimaradt elem értelemszerűen csak a bútor újbóli szétszedésével illeszthető a nagy egészbe.
Mindez megfejelve azzal, hogy polak venger dva bratanki, de hogy mondják azt angolul, hogy "úgy tartsd, hogy a rövidebb elem legyen fölül, és amikor az becsusszant, akkor a hosszabbat 90 fokkal elfordítod, én meg a sínbe beletolom a pecket"?

A négyből két óra alatt mégis elkészült az első asztal. Közben az is kiderült, hogy a polcnak hitt alkatrészek ténylegesen is polcok, csak azok nem az asztalhoz, hanem a másik szobában eldugott szekrényekhez valók, amikből szintén nyolc darab van. A nyolc asztal pedig nem is nyolc, hanem négy-négy, mivel nem is egyfélék, jobbosak és balosak, ezzel is nehezítve a kelet-európai munkásemberek életét.

Végül sikerült volna magunkat a négy órás limithez tartani, de a vérszemet kapott dolgozók ráéreztek a kiküldött munkaerőben rejlő lehetőségekre és megkértek még egy-két szívességre. Miután az irodák között kicseréltük az összes lehetséges bútort, Sheila ismét teával, kávéval és ásványvízzel kínált bennünket, valamint adott még egy italra való 10 fontot kettőnknek.

Örültünk, mint majom a farkának. Négy és fél órát legóztunk, élveztük a Temzére való kilátást, jól tartottak bennünket és még borravalót is adtak a végén.

Kell ennél több?

21 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Timi 2008.09.05. 02:39:56

Ennél több? :)
Csak jó képzelőerő, ahogy legóztok :))

bea · http://www.soupandpasta.blogspot.com 2008.09.05. 07:33:05

na es csosszogtato az volt e benne. mint tudjok az egy fontos elem. :D

Ádám 2008.09.05. 09:25:27

Jocó, te a megtestesült képtelen ellentmondások halmaza vagy! Szerintem nem is létezel, mert ilyen abszurd paradox kevert sors csak regényekben van.
Nem fér a fejembe, hogy lehetsz ilyen értelmes és jófej bloggerként a való világban, pontosabban itt Londonban ilyen lúzer.
Itt vagy már jó ideje, beszélsz angolul is és általában vagy nincs munkád vagy ügynökségen keresztül van vagy feketén és jó részük utolsó kuli tróger meló, ami mukkani nem tudó outcast lengyel söpredékeknek való - nem neked, aki rém értelmesnek tűnik!
A dolog perverzitását csak fokozza, hogy mindezek ellenére, ahogy olvasom a city-ben laksz a Temze partján, a Tower mellett, ami meg egy prémium hely és sok magyar csak álmában lakik ott.
Áruld már el mi ezeknek a titka?
Több variáció is megdordult a fejemben erre a különc anomáliára:
- román útleveled van és ezért vagy megkötve (de akkor miért nem vagy vállalkozó, mint sokan közülük és kész, dolgozhatsz simán)
- lusta igénytelen neohippi vagy, aki rejszol bele mindenbe, élén a saját életébe és jövőjébe (a blogposztok alapján csak a lustát látom bizonyítottnak, mégis ez a legvalószínűbb verzió)
- rettenetes önbizalomhiánod van és egyszerűen nem mersz a saját lábadra állni és elkezdeni munkát keresni önállóan vagy részt venni egy interjún (na de akkro hogy mentél be az ügynökséghez?)
- nem értesz semmihez, semmi végzettséged és szakmád sincs (ez is reális lehet, de nem jön, hogy elhigyjem)

Jocó, áruld el a titkot! Mond meg hogy csinálod?
Jocó, tell me how you doin'?!

mig8 2008.09.06. 14:22:17

Ádám, rossz a kiindulási alapod. Kénytelen vagyok megvédeni Jocót.

Megvallom én se értettem, hogy Jocó miért csinál néhány dolgot úgy, ahogy és hasonló véleményen voltam, mint Te. De miután elmondta, hogy miért is megy ki oda (nem pénzt keresni), megértettem őt és a gondolkodását.

Más kérdés, hogy nem tudom elfogadni, dehát ha ő azt akarja, amit (majd elmondja, ha akarja), akkor szerintem se nem románútleveles (ez tuti), se nem neohippi,se nem öngizalomhiányos, ellenben egyre több mindenhez ért és egyre jobb pozícióban van.

Ádám 2008.09.06. 22:36:58

Ja vagy úgy, akkor felugrott egy utolsó lehetséges kép: egy kőkemény tantrikus jógi, aki a pragmatikus tapasztalás útján próbálja elérni a végső beteljesülést nem téve különbséget a dolgok viszonylagos értéke között. Beleveti magát fejjel az élet mélyébe, az ellentéteket egyesíti önmagában, minden kipróbál, nem tesz különbséget a dolgok között, a világot mint illúziót szemléli és közben a megvalósított jógik közönyével egyik nap halottégetés után eszik a megégett húsból, másik nap adományt kap egy zarándoktól, harmadik nap maharadzsák fogadásán oktat, kezében egy aranyfüstös mangópácos tigriscombbal. A minden-egy egységben ülve így Jocó bátran vállalja el london mindne alja munkáját, mindent akkumulál és saját hasznára fordítja egykedvű boldogsággal és megelégedéssel.

A cáfolat: de akkor miért panaszkodik néha-néha a melókra, miért akar néh amégis munkát és főleg miért jelent meg a félelem a legutóbbi munkája elvesztése miatt, végül pedig a legfőbb lebuktató: miért van jelen benne a melankólia, a nosztalgia és vágyódás a múltra háttérben???
Valami itt is akadozik.
Tantrikus jógi kihúzva.
Nem maradt más lehetőség, aminek értelme van.

Timi 2008.09.07. 08:44:36

Ádám. Te olyan bátor vagy :) Hogy így megmondod. Bele mindenkinek az arcába. A vélt (vagy valós) igazságot. :) Biztos jóképű is vagy. És gazdag. És egyedülálló. Hány éves is vagy? ;)

Timi 2008.09.07. 10:40:30

Egyébként a kérdésfeltevéseidnek mi céljuk van?

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.09.07. 12:16:13

Ádám:
Igen. Egy lusta és igénytelen neohippi vagyok, aki rejszol bele mindenbe, élén a saját életébe és jövőjébe.

Ezúton köszönöm értékes hozzászólásaidat!

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.09.08. 01:05:51

Bea:
Nem, csosszogtató az nem volt benne. Ha lett volna, azt azonnal felismerem és tudtam volna kezelni a problémát. Így, csosszogtató alkatrész nélkül újabb kihívások elé kellett néznünk.

peti (ex peti) 2008.09.10. 07:47:29

Londonban azzal tudsz kiemelkedni a magyar tömegből, ha nem ugyanazt teszed, mint a többi magyar. Értem ezalatt azt, hogy esetleg nem kötsz bele mindenkibe, aki szerinted nálad rosszabbul (vagy csak máshogy) vezeti az életét, ugyanis a túlnyomó többség ezt csinálja. Számomra ez a tipikus "külföldön élő magyar" betegségnek számít, az amerikai 56-os magyarok is pontosan ezt csinálják. Idővel remélem Te (Ádám) is megtapasztalod, mennyire nincs ennek értelme itt, ugyanis téged inkább hátráltatni fog, mint előre vinni. Egód lehet tőle, motivációd viszont nem.

Általában mindenki azért megy külföldre dolgozni, mert szeretne többet elérni annál, mint amire otthon lehetősége van. Ettől még egyikünk sem lesz tökéletes, Jocó sem az, és én sem (Téged pedig nem ismerlek). Ez független az általunk elfogyasztott apple termékek mennyiségétől és összértékétől, sőt még a DSLR se segít (az L-es objektíveket még nem próbáltam, de az orvosom azt mondja, hogy az már hasznos lehet). ;)

Elárulom, hogy összességében itt én is rosszabb életszínvonalon élek, mint ahogy otthon tudnék, ugyanis a legjobb barátaim, akikkel félszavakból is értjük egymást, nincsenek itt. Itt sajnos túl sok a magát tökéletesnek képzelő honfitárs, aki a másik ember hibáiban a saját felsőbbrendűségét látja bizonyítva. Ezt négy év ittartózkodás tapasztalata mondatja velem (igen, ettől most egy pillanatra kúlnak képzeltem magam, hogy kimondtam ezt a "négy év"-et, de szerencsére hamar elmúlt).

Egyébként lehet, hogy tévedek a fentiekkel kapcsolatban, mert én sem vagyok tökéletes.

mig8 2008.09.10. 19:59:32

peti, nagy igazság van abban, amit mondasz... Különösen igaz ez a középső két bekezdésre. Azért még hallgas az orvosodra, jobb elkerülni a becsavarodást. :-)

Guffy co. 2008.09.11. 00:13:20

hátrébb a zagarakkal

mindenki a maga szerencséjének a pogácsa,
de az élet nem habostorta.
kinek a papné, kinek a paplan, de akinek a papné, annak az annya se látja a fától az erdőt.
amúgy egyszer fenn, egyszer méglejjebb

közmondásgyűjtemény - nem véletlenül írtam,
hanem célzottan!

jacks_colon (törölt) 2008.09.11. 06:40:35

piréz vagyok, nem piskóta ;)

Timi 2008.09.11. 11:26:41

Peti, ha ott rosszabb életszínvonalon élsz, mint itthon, mi az, ami mégis ott tart?

Rokalany 2008.09.12. 13:59:34

"Ez független az általunk elfogyasztott apple termékek mennyiségétől és összértékétől, sőt még a DSLR se segít (az L-es objektíveket még nem próbáltam, de az orvosom azt mondja, hogy az már hasznos lehet). ;)"
Nakéremszépen, én ezt nem értettem. Hàt kérek egy kis segedelmet.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.09.12. 14:44:43

Hát nem tudom. Nem én írtam, nem is értem igazán. Bár kapisgálom.
Szerintem nem lesz jobb az életed, ha a fenti mondatot megérted.
Úgyhogy én nem erőltetném.

Rokalany 2008.09.13. 08:42:15

Nem akarom, hogy ettôl legyen jobb az életem. Màr csak a kivàncsisàg hajt.

:zsu: 2008.09.14. 14:34:15

neked is van egy új olvasód! :)))

Ádám 2008.09.28. 15:49:05

Sziasztok! Elnézést, szabadság miatt picit megkésve, de válaszolok a nekem szegezett kérdésekre/retorziókra :)

" Timi 2008.09.07. 08:44:36
Ádám. Te olyan bátor vagy :) Hogy így megmondod. Bele mindenkinek az arcába. A vélt (vagy valós) igazságot. :) Biztos jóképű is vagy. És gazdag. És egyedülálló. Hány éves is vagy? ;) "

Timi: Inkább őszinte vagyok, amennyire csak tudok, mindenkivel. Rossz szándék nélkül, puszta építő kritika. Aki meg nem érdekel, vagy nem értékelem, annak semmit sem mondok és megyek tovább. Felvetéseidre: sokan mondták, hogy jóképű vagyok, ezért ennek talán van alapja. Gazdag nem, szegény sem, mondjuk középosztálybéli. 32 éves vagyok.

Ádám 2008.09.28. 15:56:37

Jocó: "Ádám:
Igen. Egy lusta és igénytelen neohippi vagyok, aki rejszol bele mindenbe, élén a saját életébe és jövőjébe.

Ezúton köszönöm értékes hozzászólásaidat!"

Ezt én nem tudhatom, de amint írtam, egyik felvetésem sem valószínű. Sokkal többet látok benned ezeknél, ezért írtam, hogy egyfajta paradox jelenség vagy. Újabban azt kezdem hinni, nem valós személy vagy, hanem egy tudatos londoni munkanélküli kísérlet "bot" (aka digitális karakter, amolyan csetrobot) vagy UFO. Bár ez az elmélet is megdől (sőt az egész), ha most sikerül megragadj újra a London Arts-ban.
Minden esetre ne sértődj meg, mert semmi rosszat nem gondolok rólad és nem ítéllek, hiszen személyesen nem is ismerlek, és a blogod egyik kedvencem. Ez utóbbira büszke lehetsz, mert olyan vetélytársk mellé kerültél az RSS hírolvasómban, mint pl. kk.blog.hu vagy thai.blog.hu/ vagy akár: appleblog.blog.hu/ :))
Ha nem lennél jó blogger, értelmes, intelligens és érdekes, nem szimpatizálnám a blogodat sem és nem írnék ide, nem is olvasnálak. De ezek a tények és ezért az észrevételeimmel és őszinteségemmel megtisztellek.

Ádám 2008.09.28. 16:07:53

Peti: rengeteget utaztam a világban, sok kultúrában nyakig benne vagyok, filozófiával együtt. Nem ez az első kitelepülésem. Nem itt élek először Mo-n kívül. Ha itt rosszabbúl élsz, mint otthon, ha ez számít, akkor menj vissza. Nekem az számít, hol tanulhatok és tapasztalhatok többet és hol vagyok boldogabb. London ilyen szempontból egyik legjobb hely számomra és szerintem nagyon sok értelmiségi embernek is, amilyen pl. én vagyok, ha pedig művészekről van szó (az én munkáságom erősen belemegy ebbe a fogalomba is), akkor London nem kérdés pláne a jelenlegi világgazdasági helyzetben.
Amúgy meg mindenüt van rossz és jó ember, a magyarok között szvsz több az önbizalomhiányos, lúzer, negatív, pesszimista, primitívebb, kötekedő, alap és tudás nélküli okoskodó, szürke proli, panaszkodó, lusta, wannabe, rosszindulatú, ostoba, orráig látó, volt rezsim utódjával szimpatizáló ember (keverve az előbbiek külön mixben minden érintett egyedben). Nekem ez nem szimpatikus egyik sem és ezért sokkal körültekintőbb vagyok a magyarokkal szemben és óvatosabb. Néhány jó ellenpéldát is találtam, igyekszem rájuk figyelni és a többit ignorálni. Jocó egy ilyen jó példa - igaz mintha néha lusta és lúzer lenne, de ellensúlyozza az hogy milyen értelmes, intelligens és mekkora egyedi karakter!!! Ez utóbbi számomra kiemelkedően fontos tulajdonság és a legritkább a magyarok között. Ezért olvasom őt.

Rókalány és Jocó: DSLR=digitális tükörreflexes fényképezőgép. L-es obi=a canon profi objektív szériája jóval komolyabb minőség, sebesség és ár.
süti beállítások módosítása