Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Szenvedő szerkezet

2008.07.18. 12:58 joco78

Mostanában nem tudtam folyamatos munkát szerezni, úgyhogy örülök mindennek, ami szembejön. Tegnap egy üdítőpalackozónál pakoltam - a korábbi raktárakhoz képest nem is volt olyan fárasztó.

Nagyraklap
A feladat rendkívül összetett, a diplomás végzettség elengedhetetlen. A nagy raklapokról át kell rakodni a göngyölegeket a kis raklapokra. Egy-egy göngyöleg nem túl súlyos, könnyűszerrel pakolható, persze pár óra után már ezt is megérzi az ember. Így is örültem a munkának, jobb ez, mintha csak itthon ülnék.

Kisraklap
Párban dolgoztam Sergeijel, a livániai orosz sráccal. 21 éves, négy hónapja érkezett Londonba és minden második szava a fuck. Szerinte jól ért és jól beszél angolul, úgyhogy csak velem lehet a probléma, mert gyakran vissza kellett kérdeznem, hogy mit akart mondani. A fuck-os kifejezéseket értettem, csak az egyéb mondatokat nem. Aztán ráállt a fülem, de néha röhögnöm kellett, mert folyton Borat és az ő ékes angolsága jutott eszembe.

Borat Sagdiyev
A göngyöleges toronyépítést is lehet érdekesen csinálni. Sergei mindig úgy pakolt, hogy először maga elé épített egy falat, aztán megpróbált mögépakolni. Gondolkodtam, szóljak-e, de inkább hagytam, hátha neki tényleg jó így. Közben mesélt az életéről, megtudtam, hogy a tundra az valójában egy hazájabéli partyhelyszín, a litván lányoknál pedig nincs szebb a világon. Egyébként pedig fuck-fuck-fuck. Ha még sok van hátra a szünetig azért, ha rövid a szünet azért, ha már véget ért azért,  ha dolgozni kell azért, ha hosszú az út hazáig, akkor meg azért.

A nap végére egész jól összeszoktunk. Sergei sem a fallal kezdte a pakolást és én is megtanultam rendesen használni a fuck-os mondatszerkezeteket. Tapasztalva ezt az végtelenségig optimista hozzáállást, gyanús, hogy lélekben nekünk magyaroknak van némi rokoni kapcsolatunk  a litvánokkal.

7 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

orsi · http://www.kolonicsorsi.ini.hu 2008.07.18. 13:18:44

Lettekkel, litvánokkal és egy kicsit észtekkel is kapcsolatban van némi személyes tapasztalatom, ezért nyomatékosan felhívnám a figyelmet arra, hogy a fenti népcsoportok, valamint az országukban élô oroszok közt hatalmas a különbség, még véletlenül se próbáljuk meg egy kalap alá venni ôket!!!!!

Vagyis: Jocó, te nem egy litvánnal, hanem egy litvániai orosszal dolgoztál együtt. Legközelebb kérdezz már rá, hogy beszél-e litvánul, kb. 99% az esély rá, hogy nem. Persze az is valószínû, hogy azt mondja majd, hogy "Yes (and f..k), de ez nem jelenti azt, hogy igazat is mond.
Az észt-, lett- és litván területen ragadt oroszok nagy része azt képzeli, még mindig tart a kommunizmus, meg hogy ôk a világ urai, iszonyúan beképzeltek, bunkók és arrogánsak, de a fejük tökéletesen üres. Az észt, lett, vagy litván nyelvet nem (nagyon) beszélik, de minek is, mert az észtek, lettek, litvánok beszélnek oroszul, és udvariasan oroszra váltanak a társaságukban, mert elég birkák hozzá.
Nem kell velem egyetérteni, de láttam már egyet-mást....

(Persze kivételek mindig vannak, nem szabad általánosítani, de amit írtál, Jocó, az tökéletesen egybecseng azzal amit én írnék egyik-másik ilyen ismerôsômrôl.
És még valami: ezek nem hasonszôrûek az Oroszországban élô oroszokkal sem, úgyhogy velük se vegyük egy kalap alá ôket.)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.07.18. 13:25:57

Hát, az ő elmondása szerint perfektül beszél litvánul (bár állítólag anglul is) és az egyik szülője litván - bár ő orosznak vallotta magát. Azzal meg tisztában vagyok, hogy nem reprezentatív a mintavétel, szóval egy ember alapján ítélni képtelenség. Úgyhogy ez inkább csak egy vélemény, mitőbb (mi kevesebb) csak egy élmény volt a részemről.

Így ha valaki velem találkozva véleményezné a magyarokat, akkor pl. világosan kiderülne a számára, hogy a magyarok vegetáriusok.

jude_law 2008.07.21. 12:08:28

Meglepi neked!
Nézd meg a blogon.

Judy

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.07.21. 13:05:33

Nézem-nézem, de nem tudom, mit kéne... :(
Követem a kalandjaitokat, olvastam a legutóbbi bejegyzést is, sőt tegnap megint voltam Brightonban, amiből majd egy újabb pici bejegyzést kanyarítok.

Rokalany 2008.07.21. 14:41:12

Es tegnap elôtt, amikor màr többedszerre néztem erre a bejegyzésre, hogy na, van-e valami ùjdonsàg, -de nem volt,- akkor belépett Nourddine. "Mit olvasol? Nahàt, hiszen ez Borat!" De mindezt olyan hangon, hogy mit is éreztem... Leginkàbb féltékenységet. Ime itt ketten, egymàs nyelvét nem is beszélik, mégis megértik egymàst, közben meg én, nem tudok egy hùron pendülni. Hàt, ki az a Borat?!
De maradt ezt az érzés nekem, nem kell mindenért nyaggatozni. Es masnap este széles vigyorral az orcàjàn lezsuppan a vacsoraasztalhoz: "Megszereztem! Holnap megnézzük." Nem is kellett mondania, hogy mit is.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.07.21. 20:41:03

Arról, hogy kicsoda Borat elég nehéz beszélni. Röviden talán annyit, hogy ő Sacha Baron Cohen komikus egyik arca, amelyben egy kazahsztáni újságírót alakít.

Többek között a youtube-on bőven találni tőle anyagot. Íme az egyik rövidebb (de azért tartalmas) felvétel:
www.youtube.com/watch?v=NvQScRuZj9s&feature=related

Kopasz Mercis 2009.03.06. 04:29:03

A litván lányok valóban szépek.
süti beállítások módosítása