Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Vacuum Hungaricum

2008.11.10. 01:57 joco78

Kinga mondta, hogy a Sainsbury's-ben lehet kapni magyar ecetes uborkát. Nosza felkerekedtem, hogy nekem aztán kell belőle, mert a nyomelemeket ugyebár pótolni kell.
Nem volt egyszerű dolgom, a sorok között legalább hatféle Gherkins in vinegar feliratú befőttesüveget találtam. Végre az egyiken az apró betűk között megtaláltam a Produced in Hungary jelzést.

Mi tagadás, a felbontás előtt volt is bennem némi kétely, mi van ha ez is valami átverés, és úgy járok, mint amikor otthon matyóhímzéses, piros-fehér-zöld pirospaprikát akartam venni a francia barátaimnak. Tudják csak meg, mi az, hogy hungarikum! Aztán a hátoldalon a lejárati idő mellett halványan ott volt egy másik pecsét is: 52% importpaprikából. Akkor nem mondtam el nekik, mi a baj, csak szó nélkül visszadobtam a cuccot a többi közé, inkább kaptak helyette Túró Rudit.

Ilyen dolgok jártak a fejemben, miközben az üvegről próbáltam lecsavarni a tetejét. De nem ment. Aztán megint nekifutottam, megint letettem, végül egy konyhai ronggyal ráfogatva megadta magát. És akkor ott — ahogy a ronggyal a kezemben, vöröslő fejjel nekifeszültem az üvegnek — jött az az érzés. Még nem nyílt ki, még nem kóstoltam, de már tudtam, hogy érdemes lesz.

Minden tekintetben hazai.

20 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Timi 2008.11.10. 09:39:03

Miért tudsz Te egy üvegtetővel való bénáskodásból is ilyen jó sztorit kihozni? :)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.10. 10:54:40

Itt kéremszépen mélyebb összefüggések vannak! :)

Kinga 2008.11.10. 17:39:49

Az amugy vicces volt, amikor előszőr vettem, mert csak miután megkostóltam, vettem észre, hogy magyar termék. Még izéltem is a gondolattal, hogy milyen baromi jó íze van, akár magyar is lehetne, és tényleg...:-DDD

orsi 2008.11.10. 21:23:15

Na igen, a nyomelemek... boldog az, aki angolföldön magyar savanyúuborkát ehet... De vigyázz Jocó, ne feledkezz meg a jó vörösborról se, különben úgy jársz, mint az egyszeri lány, aki lustaságnak tudta be az állandósult levertséget, mígnem kiderült, hogy kórosan vérszegény...

mig8 2008.11.11. 21:58:30

Jocó kérlek, te finoman fogalmazva balfácán vagy. :-)

Nincs neked otthon fém kanalad vagy villád? Azzal mindenfajta erőlködés néllkül kinyithatod. Csak a fedő alá kell dugni az általában nem használt végét és lenyomni a másikat. Egy halk pukkanás után minden erőlködés nélkül lecsavarhatod a fedelét. Ezt nem tudtad ??? Hihhhetetlen... :-)))))))))))))))))))))))

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.12. 01:24:45

mig8:
Finoman szólva te egy balfácán vagy.
Tényleg azt hiszed, hogy a befőttes üvegek nyitásának ez a normális módja?
Ezek szerint nem igazán értetted, hogy miről szól az írásom. Hihhhetetlen... :-((((((((((((((

beni 2008.11.12. 08:22:35

én pár napja kértem 300 grammnyi valami felvágottat egy Tesco-ban a húspoltnál egyben, a nő levágja, leméri, aztán olyan furcsán-bánatosan mondja, hogy háromhetvenvalamennyi, nem bánja? nem bántam és valahogy bevillant a régi ÁFÉSZ-boltos néni, aki úgy kérdezte volna, hogy harminchét, maradhat? szóval, szitukban is van néha "hazai". :) /jaj, a vákuum miatt hadd kötözködjek! ez a q betűs forma nem rossz, de latinul, helyesen: vacuum/

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.12. 10:50:45

beni:
OK, javítottam. Helyesen tényleg c-vel van, mivel a vacuus (üres) melléknévből jön. Köszi! :)

Rokalany 2008.11.12. 11:36:14

Hàt, ugyan nem errôl szolt, de mondanék valamit, mig 8.
Nem, nincs szükség ilyes eszközökre. Hanem tenyércsùccsal egy csapàs a befôttkupakra és hopp!
Nincs erôlködés és a kupak sem sérül - nem rozsdàsodik, azaz ùjra lehet hasznàlni.
Egyébként sejtem, hogy nem hasznàlod ùjra, de azért mégiscsak könnyebb kütyük nélkül. Az eszközhasznàlo ember az egy magas fejletségi fokozat, de hidd el, nem kell mindenhez eszköz!

mig8 2008.11.12. 21:11:32

Rókalány, ez is egy megoldás, amit javasolsz. Az enyémben az a szép, hogy minimális erőlködéssel és szép lassan is megy. És a fedőt csak egy picit kell vele eltávolítani az üvegtől. Amíg levegő megy bele. Aztán ha elengeded, rugalmasan visszamegy. Így újrahasznosítható. :-)

Jocó, nálam semmi brutalitás nincs a befőttes üvegek nyitásában, inkább finoman nyitom ki. Szóval szerintem ez még mindig jobb, mint a te változatod, az erőlködős.

A posztod egyébként tényleg nemcsak erről szólt. De tegnap éhesen olvastam. :-)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.12. 21:46:29

mig8 kedveert es csakis neki:
A bolti befottes uvegek nyitasanak az a normalis modja, hogy az ember megfogja az uveget az egyik kezevel, a masikkal pedig - minimalis erolkodessel - lecsavarja a fedelet. Csak a magyar befotteken felnott generaciok hiszik azt, hogy rongy, kes, kanalveg, harcimozdulatok es egyeb fondorlatok szuksegesek egy uveg kinyitasahoz.
Ez itt a tavoli nyugaton nem igy van.
Eleinte szamomra is hihetetlen volt, de egy uborkas uveg kinyitasanak nem feltetlen velejaroja, hogy erek pattanjanak el az ember agyaban.

Rokalany 2008.11.13. 09:34:52

Akkor meg nem duncosüveg, kéremszépen. Mert amit annka idején a légüres térrel sikerült elérni, azt most tartositoszerrel. Hàt, maradnék én inkàbb az elôzônél.

mig8 2008.11.13. 21:11:33

Jocó, Rókalánynak abszolút igaza van. Ha lehet tartósítószer nélkül is, akkor minek használjunk hozzá ilyet?

Egyébként Te írtad, hogy erőlködtél. Én pedig elmondtam, hogy lehet erőlködés nélkül kinyitni egy ilyen üveget.

A tartósítószerekről pedig annyit, hogy manapság keresik az olyan árut, ami nem tartalmaz ilyet. Bioélelmiszerek esetében ez különösen fontos.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.13. 21:24:54

Rokalany + mig8:

Tehat, ha jol ertem, ami konnyebben nyilik, az gyanus, hogy tartositoszerrel kezelt, ami meg nehezen, abban nagyobb a vaccum, tehat kevesbe veszelyes. Biztos, hogy igy van ez?

Itt is nagy divatja van az "organic" (bio) elelmiszereknek - nem feltetlenul azert, mert az emberek tudatosak es megfontoltak.
Nem lehet, hogy kisebb vacuummal is lehet tartositani?
Lehet, hogy nem is magyar sajatossagrol van szo?

Nagy dilemmak ezek keremszepen...

mig8 2008.11.14. 21:32:24

Igen, általában a tartósítószeres könnyebben nyílik. :-) Legalábbis idehaza...

Persze, kisebb vákum is elég. Az egész attól függ, hogy milyen melegről hűl le a befőttesüveg. Ha nagyon melegről, akkor lesz dunsztos üveg, mint a nagyiéknál. Ez garantáltan jól tartósított. Ha kisebb hőmérsékletről, akkor kisebb vákum lesz.

Ha vmit azért vesznek, mert bio, akkor ott a vásárló általában tudatos, mivel a bio általában drágább. Köszönhető ez a bonyolultabb kivitelezésnek, stb. Persze ha divatról van szó, akkor ott nem atudatosság számít, hanem a megfelelni akarás. :-)

Magyar sajátosság. Jocó, de belekeversz dolgokat, ami nem is ide tartozik. Régen így tettek el befőttet máshol is. Csakhát Európa nyugati felén már ritkán tesznek el befőttet...

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.15. 07:04:23

mig8:
Egy kisse mintha habositanank a szart, de sebaj, hozzafuzok meg valamit.
A legkevesbe sem feltetelezem az altalam vasarolt uborkarol, vagy akar a polcon levo tobbi cuccrol, hogy a klasszikus modon lettek volna tartositva. Tomeggyartas ugyebar. Akkor megint csak itt a kerdes, hogy miert nagyobb a vaccum a magyar uvegben?

mig8 2008.11.16. 11:35:29

Jól van, akkor fejezzük be. De a kérdésedre még válaszolok, bár inkább csak valószínűségeket tudok. :-)

A dunsztos üveg az az otthoni készítéshez tartozik. A cégek meg gyári módszerrel dolgoznak. Egyébként te láttad a csomagolást, szóval te tudod, hogy mivel tartósították, vagy épp zárták le az üveget. Visszatérve a vákumra: szerintem az lehet, hogy korszerűtlenebb vagy egyszerűbb gépparkkal dolgoznak idehaza, mint nyugaton. Így a vákumot nagyobb mértékűre kell beállítani ahhoz, hogy kevesebb legyen a hibás termék.

És most már tényleg fejezzük be. :-)

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.11.17. 20:16:43

Nem, nem, dehogy. Nagyon egyszerű az ok: magyar ember nagy vacuummal jár. Ubrokásüvegben és más esetekben is.:)

Rokalany 2008.11.18. 13:53:28

Ez telitalàlat!
süti beállítások módosítása