Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Dáböljú

2008.11.05. 06:45 joco78

Akár az odaégett zsiradékot a serpenyő aljáról hajnali 9-kor kikapartam magam az ágyamból, és elvánszorogtam a fürdőszobáig. Közben az "én az értelmiségi osztály oszlopos tagja vagyok" mondatot mantráztam magamban, ezzel állva ellen a késztetésnek, hogy hagyjam az egész mozizást a francba. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük szépen az elején!

Szintén a szemétpréselős időszakomnak köszönhetem, amikor rákaptam a minőségibb angol lapokra. Akkoriban rengeteg ilyet kidobtak, sokukat originál állapotban, befóliázva. Néha még aznap délután hozzájutottam ezekhez, de a legjobb az volt, amikor a vasárnapi mellékletekkel teli kiadásokat kaptam kézhez (a hét elején). Azt nem állítanám, hogy azóta is rendszeres olvasója vagyok a Guardiannek, a Timesnak, a Daily Mailnek, a Telegraphnak vagy akár az Independentnek. Különösen, hogy annyira azért nem jó az angolom, de végigküzdöttem magam jónéhány cikken es elemzésen, így ráéreztem, hogy milyen élet van a mindennapi ingyenes bulvárszeméten túl (London Paper, London Light, Metro).

Így történt, hogy a Sunday Times Culture mellékletében ráakadtam ingyenes mozijegyekre. Mindehhez csak egy netes regisztráció és gyorsaság szükséges, így a premier előtti vetítésekre kiosztott 200-250 jegyből mindig meg lehet csípni egyet-kettőt. (Remélem, hogy ezzel a cikkel nem rontottam le az esélyeimet!)

Legutóbb az Oliver Stone-féle George W. Bushról szóló, életrajzi mozira lehetett jegyeket nyerni. A címe: W. Azt hiszem, ez már az a kategória, amit nem szívesen nézek felirat nélkül, a témájánál fogva gyanús, hogy a sok utalás és politikai szakkifejezés miatt még magyarul is nehezen érthető. De egy ingyen mozizást mindeképp megér.

Mivel két jegyet nyertem, ezért Guffy barátomat hívtam a vasárnap délelőtti filmnézésre, előre felhívva a figyelmét, hogy a szombat esti party nem lehet akadálya a mozizásnak. Tehát korán kell befejezzük a mulatozást és frissen, kipihenten vágunk neki a filmnek!

Másnap (ami ez esetben aznap reggelre esett) a tükörbe nézve nemcsak gyűrött és kialvatlan ábrázatot láttam, hanem még fogkrémszerű maszatnyomokat is az arcomon. A squat buliban éppen mikor tetőfokára hágott a hangulat, az egyik jóember vigigfúrta magát a tömegen és a krémes dobozkájából tunkolva, néhány rutinos mozdulattal indián harcijeleket mázolt a táncolók arcára.
A maszatot még le tudtam mosni valahogy, de a mongol ívhegesztő ábrázatot már nem. Elkezdtem ébresztgetni Guffyt, aki nagyjából ugyanezt a jelenetsort tudta produkálni.

Ha törik, ha szakad, el fogunk menni erre a mozira, akárki meglássa!

Felkerekedtünk és hősnek mutatva magunkat titkon arról álmodoztunk, hogy milyen jót fogunk hunyni a mozi sötétjében. A mozi Greenwichben volt, DLR-ral (magasvasút) tőlünk egész gyorsan oda lehet érni. Az első nagyobb akadály a DLR lépcsősora volt, ami — legnagyobb felháborodásunkra — ezúttal fölfelé vezetett.
Aztán minden megálló végén, az ajtók zárodása előtt ott volt az a magas sípoló hang, ami Guffy barátomból furcsa rángásokat váltott ki. Nem volt nehéz együttéreznem vele.
Aztán ott volt a reményteli lehetőség, hogy esetleg lekéssük a mozit és  hamarabb visszajutunk az ágyikónkba, de ez sem sikerült. Baljós módon egyre közelebb kerültünk a vetítéshez.

Aztán a sors fintorának avagy mosolyának köszönhetően (tényleg nem tudom) megláttuk a csoportosulást a mozi előtt.
Az utcán emberek tébláboltak tanácstalanul — kezükben fehér papírlapot szorongatva. Mint kiderült, a lapok az otthon kinyomtatott regisztrációik voltak, akárcsak nekünk, hasonlóan szerencsés nyerteseknek. Szerencsés vagy szerencsétlen, ez bizony nem nem derült ki egyértelműen, ahogy az sem, hogy miért marad el a vetítés.
A mi szempontunkból nézve mindegy is, hirtelen még azt se tudtuk eldönteni, hogy bosszúsak legyünk vagy örüljünk.

Végül is a magaskultúra oltárán meghoztuk az áldozatot. A filmet ugyan nem láttuk, de ez már nem rajtunk múlott.

13 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Timi 2008.11.05. 08:39:39

Mi a történet vége?
Úgy felidegeskedtetek, hogy kilibbent az álommanó a szemetekből, és ezzel lemaradtatok a további szundikálásról is, vagy a lehetőségekhez mérten hazasiettetek, és visszabújtatok még hunyni egyet? :)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.05. 13:07:42

A történet végét is meg kéne írnom, de az majd megint egy újabb bejegyzés lesz. Persze már nem kötődik ide szorosan, ezért írom majd külön. :)

Rokalany 2008.11.06. 08:43:20

Nem. Még alvàs elôtt bevàltottàk az ingyen mozijegyet, amit az mozi vigaszdijként fölhasznàlhatovà tett màs helyeken. Ok a listàrol a Mongol ívhegesztőhôz cimzett szépségszalont vàlasztottàk.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.06. 21:21:20

Igen az, ívhegesztő. Mi ezzel a probléma? :)

Guffy co. 2008.11.07. 15:00:23

tanúsíthatom, hogy így történt, ahogyan le vagyon írva

este folyt a cider irdadatlan mennyiségben
aztán hajnalban szabadegyetem volt (Klári és Robi ajtajában előadást tartottam és ők voltak a hallgatók).

aztán reggel Jocó (irdatlan bácsi) felhívott telefonon hogy kelnék már fel, miközben bambán vigyorgott befele az ajtómon, hogy jól sikerült-e a vicc.

aztán elindultunk, lépcsőt másztunk, és kéremvigyázzanak,azajtókzáródnak csengetés tényleg olyan volt, mintha a nyakcsigojáimból indult volna a koponyámba.

a dábjú meg nem volt

talán csak egy szó maradt ki a történetből konkrétan: másnaposság.
de a csík szem - vörös fej az igaz

mig8 2008.11.07. 15:07:41

UIgyan nem ide tartozik, de végre megéretttem, hogy milyen fejben blogot írni. :-)

Az emnber kitalálja, hogy mit fog írni, majd amikor már szinte tökéletes az anyag fejben, akkor nincs ideje papírra vetni. Így aztán napokig csak a fejében létezik.

Rokalany 2008.11.07. 16:33:07

"Annyira nem jo az angolom..."
Hàt, én nem tudom, hogy az mitôl lehet. Mert elvileg jonak kellene lennie:
Tegnap a suliban, ahova egy honapja jàrok és a tàrsaim most kezdték a negyedik évet, probàltam volna ôket egy kicsit làzitani, hogy màr mégiscsak szolni kellene a tanàrnak, emelje a szinvonalat. Màr csak azért is, mert elkérvén a màsodikos füzetüket kiderült, hogy ezeket a dolgokat a régi tanàrnàl màr mind tanultàk.
-Igen... hàt nehéz ez. De te Kelet-Europàbol jössz, igy könnyû!
Hàt, Joco, te biztosan egy àl-magyar vagy. En legalàbb annyira magyar vagyok, hogy megprobàltam ôket làzitani.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.07. 17:07:52

mig8:
Ha neked is van blogod, jobb ha meg idoben elarulod. Egyebkent meg amugy is rajovunk... :)

mig8 2008.11.08. 20:21:57

Akartam Jocó, de nem jön össze. Nincs rá időm... :-(

Én a programírással vagyok úgy, mint te a blogírással. Szépen eltervezem, hogy mit fogok beleírni, de mire eljutok odáig, hogy végre bepötyögjem a kódot, addigra egyszerűen túl fáradt vagyok ahhoz, hogy megtegyem. Így marad a fejbenírás.

Sada · http://daawg.deviantart.com 2008.11.11. 15:55:39

Azert ez a masnapos filing feat. shadwell combo ismerős érzeteket kelt benne :)

joco78 · http://www.thisislondon.blog.hu 2008.11.11. 16:14:13

Sada:
Mégis honnan lehet ismerős?
Az Abdul kecó falán még mindig ott vannak a Béla bulik plakátjai. Amikor átmegyek mindig elérzékenyülök. A mosógép, a hűtő, a mosogató meg a pumpa, megannyi szép emlék....
Ohhh, azok a régi szép idők!
süti beállítások módosítása