Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Röfögő tipegők

2008.09.17. 22:30 joco78

Na akkor megint a Peter Jones nagyáruház.

Korábban volt már a 2. emelet - Női ruházat, aztán a Basement (alagsor?) - Kínai porcelán és Világítástechnika, majd az 1. emelet - Férfi ruházat. Lám-lám a törekvéseim nem hiábavalóak, ismét egy szinttel fentebb jutottam, egészen a 3. emelet - Gyermek ruházatig.

Itt szeptember elsején, hétfőn kezdtem a munkát, ami azért is csodás, mert ekkor volt az iskolakezdés napja és az összes felső középosztálybeli anyuka ekkor akart iskolai egyenruhát venni a gyermekének. Aztán az őrület három nap alatt le is csengett, engem pedig átraktak az emelet másik végébe a gyermekcipő részlegbe. Azóta ott rendezgetem a csecse kis lábbeliket.

Itt is megvolt a nagy akciózás, a nyárvégi leértékelési hullám, majd néhány nappal később a téli csizmácskák és szőrös cipellők bevezetése.
Azóta oda-vissza berendszereztem a cipőraktárat, számra szám, stílusra stílus, most már minden gyönyörű és áttekinthető. A kis papucsok és tipegő lábbelik most mind ott lógnak a kis műanyag fogasokon, korrektül beszámozva és beárazva.

Van köztük mackós, krokodilos, nyuszis, ördögös, angyalkás, autóversenyzős, vadászpilótás és még sorohatnám. A dísz- és formatervezés elsősorban a szülőknek szól. Ők azok, akik valamelyik cuki figurát örömmel húzzák a gyermekükre, ahogy azzal együtt egy-egy szerepet is. A kisfúknál elsősorban a világoskék színek , a lányoknál pedig értelemszerűen a rózsaszín árnyalatai dominálnak.

Természetesen a gyerekcipő gyártók is rivalizálnak egymással, ezért újabb és újabb dolgokat próbálnak kitalálni. A kreativitásuk és a határtalan hülyeségük már rég meghaladta a szülők és a gyerekek igényeit, de azért még mindig akad olyan vevő, aki megveszi ezeket a cuccokat. Példának okáért itt vannak a rózsaszín pillangómintás kiscsizmák, amelyeken a minták színes ledekből vannak összeállítva, így azok minden lépésnél futófénnyel körbevilágítják gazdájuk kis lábacskáit. Vagy a rózsaszín malacos, bolyhos papucsok, amelyek egyikétől egyszer majdnem szívrohamot kaptam, amikor az a gyanútlan pakolásom közepette felröfögött a kezemben.

De ne gondolja senki, hogy hiába töltöm az időmet a gyermekruházat falai között - íme egy lista az angol cipők sajátos számozásáról. Egy-két aberrált személytől eltekintve, nem hiszem, hogy bárki is akart ezzel különösebben foglalkozni. Ám érdekes megfigyelni, hogy a cipők méretezése nem pusztán eltér a Kontinensen használt cipők méretezésétől (igen-igen, kontinens, hiszen az angolok is így különítik el magukat), de a számok 13 után ismétlődnek is.

Angol gyerek cipők számozása:
3         -   19
4         -   21
5         -   22
6         -   23

8         -   25
8½       -   26
9         -   27
10       -   28
11       -   29
11½     -   30
12       -   31
13       -   32

Angol felnőtt cipők számozása:
1         -   33
2         -   34
2½       -   35
3         -   36
4         -   37
5         -   38
6         -   39
8         -   41
...

42 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rokalany 2008.09.19. 10:51:26

Hàt, làtod, meglephetnél egy pàr Kerberosszal. Milyen jol lerendezhetném vele a franciàkat. Persze kizàrolag a hülye franciàkat - francia hülyéket. Csak attol tartok, hogy nincs felnôtt 7-es méret.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.09.19. 11:19:56

Hát igen. Az angolok nem hordanak 7-es (illetve 40-es) méretet. A lábuk vagy kisebb, vagy nagyobb, de átmenet nincsen. De az is lehet, hogy csak kifelejtettem a sorból.
Látszik, hogy figyelsz. :)

Timi 2008.09.19. 14:27:10

Akkor most csak kifelejtetted, vagy valóban a természetes szelekció része, hogy sem 24-es lábú gyermek, sem 40-es lábú felnőtt sincs az angolok között?

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.09.19. 14:34:07

Az van, hogy én csak bemásoltam azt a listát, ami raktár falára volt kifüggesztve. A többit a Kontinensen élők fantáziájára bízom.

Timi 2008.09.19. 14:44:51

A fantáziáját inkább pazarolja mindenki másra...
Mint ahogy az apple termékek elfogyasztott mennyiségének ismeretének birtokában lenni sem nem mérvadó, sem nem boldogít. Érted. Érted? :)
Aztán meg ne nagyzoljál, hogy Te a Kontinensen kívül esel, hé!!! :) Te. Szigetlakó...

peti (ex peti) 2008.09.19. 16:21:06

Ezeket a cipőket olyan méretezéssel gyártják kínában és indiában, hogy eleve angliába készülnek. Tehát a 7-es és a 40-es méreteket szándékosan kihagyják azokban a gyárakban, amik ide termelnek. Dráma.

Timi 2008.09.19. 17:16:55

:)
Hogy következik ebből az...? Mármint, hogy Kínában tudják, hogy Angliába készül, és ezért szándékosan kihagyják...
Dráma, nem dráma, ez most már tényleg izgalmas...
valamiféle összeesküvés-elmélet szaga van..

peti (ex peti) 2008.09.19. 17:35:02

Így is van, az összeesküvés világméretű. Ezek olyanok.
Már figyelem őket egy ideje, szerintem pirézek mind.

Egyébként megfigyelhető egy egyértelmű mintázat a számokban. Látható, hogy mivel nincs 20-as méret, ezért nincs 40-es sem. Tehát törvényszerű, hogy akkor nincs sem 60-as, sem pedig 80-as méret sem (mondjuk a 60-asokat eddig sem nagyon bírtam, de ez most lényegtelen). Persze erről a sajtó mélyen hallgat, mert a mocskos piréz brókereknek érdekük, hogy ne derüljön ki.

Piréz Ervin · http://www.thisislondon.blog.hu 2008.09.19. 17:48:53

Szerintem mindez színtiszta koholmány. És aljas rágalom. A cipőket mi biztos nem. És mást se.
Nem mi voltunk. De tényleg.

Mbraun 2008.09.19. 22:19:39

Ciao, latom te is a fogyasztoi tarsadalmat szolgalod idekint Londonszkiban. Nalam is megfogalmazodott a kerdes hogy lehet ennyi sok sz*rt eladni.Amit mondjuk otthon Mo.-n,vagy Nemetorszagban a kutyanak se kellene. Ilyen pl. az igazi easy-rideres traktoros videki gumicsizma, ami kulonfele vad mintakkal a csajok itt szivesen hordanak mindenfele ruhakkal.
Meg mindig elcsodalkozok a jobb idoben (20-25`C es napsutes) is miert kell bundas csizmat hordani a csajoknak. Udv. az UGG rajongoknak.
Ja es onnan lehet megismerni a britet, es a bevandorlot.Az utobbi tud rendesen oltozkodni ha meg nem kapott meg eleg agymosast. A brit kozelit a 20-30-60`as evek egyvelegehez (nem slager radio) ami inkabb madarijeszto szintu mintsem jo.
En par honapot dolgoztam London egyik Ocso Janos aruhazaban, ami a Marble Arch-nal van.
Megtortent eset hogy hogy ket fekete neni osszeverekedett a 1,5 fontos papucson, mivel az volt az utolso par. Ertelem sugaroz, annyira mar hogy neha faj...

Guffy co. 2008.09.20. 01:03:02

Hát erre most mit mondjak?
Nagy az isten állatkertje, és Nagy Britanniában van.
És akkor megérkeztek a gondozók (a bevándorlók) akik néhány hétnyi önközdelem után feladják, és elmennek gyerekcipőket rendezgetni, mert rájönnek, hogy az izlésbotlásban szenvedő angolokon nem lehet segíteni, etessük hát őket a saját giccsükkel. Nálam a világítós cipő volt a mindentvivő...

Egyszer, sok évvel ezelőtt láttam egy akváriumba tehető színes műanyag halacskát lebegni. legalább nem kell etetni - olcsbb. de giccs volt az kérem a legjavából.
Föl a fejjel joco78, fogsz Te még a 4. emeleten lebegő műanyag akváriumdíszeket pakolni!
Apropó, jut fejembe: tudnál nekem autóversenyzős papucsot szerezni felnőtt 9-es méretben?

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.09.20. 03:11:42

Üdv Mbraun!
Örülök, hogy visszatértél. :)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.09.20. 03:15:45

Guffy co.:
A 4. emeleten a Híradástechnika osztály van. A műanyag akváriumdíszekhez még több évig kell itt pakolnom. De egyszer talán...

Autóversenyzős papucsot? Rajta vagyok az ügyön. Asszem, hogy menni fog.

bea · http://www.soupandpasta.blogspot.com 2008.09.20. 08:16:49

en killet rabbitosat akarok. felnott 5 os. nag=on naon naon. lecci :D

Mbraun 2008.09.20. 16:56:51

A legujabb divatot most lattam, olyan cipello foleg fiokakon, hogy a felsoresze a ciponek teljesen atlatszo(conversehez hasonlo).Ez ugy kell elkepzelni hogy jo vastag atlatszo muanyag a felsoresz. Azert ehhez jol dukal a meregzold es tuzpiros zokni.
EZzel vagjal fel otthon, kivancsi vagyok mit szolnak hozza.
El se hiszem az idojarast,megyek kifele a szabadba meg mindig Londonban vagyunk?

Regi 2008.09.20. 18:24:02

Szia Jocó!

A blogod fantasztikus még mindig, a felső képekkel meg levettél a lábamról! :-) És már támogatóid is vannak... Időben kérem még az autogramot? :-)
Ja, és ha van Freddie Mercury-s papucs... :-D

Timi 2008.09.20. 18:43:53

Némi ellenszolgáltatás fejében nálam lehet leadni a cipőkre a megrendelést, Jocónak majd én összegyűjtöm, és kellő időben továbbítom. Addigra kérem a támogatást (ellenszolgáltatás) a címemre elküldeni, nekem ugyanis kell a pénz az átlátszó felsőrészű cipőhöz, méregzöld zoknival.

Menedzser Miklós 2008.09.20. 18:54:07

Jocó sajnos nem ér rá és autogramot sem ad.

Az egyedüli és kizárólagos meghatalmazott személy én vagyok, rajtam keresztül lehet a bókokat és az esetleges megrendeléseket leadni.

Jocó egyébként nagyon elfoglalt. Jelenleg pihen, szabad idejét töltődéssel tölti, hogy sokunk örömére mihamarabb egy igényes és új poszttal rukkolhasson elő.

Timi 2008.09.20. 19:34:47

Jocó. Kitalálhattál volna vmi frappánsabb álnevet is...

Guffy co. 2008.09.20. 22:51:52

Ha már rajongás meg tábor...

...akkor én szeretnék egy joco78-as papucsot is!

Mbraun 2008.09.21. 11:51:35

Tavaly nagy laz dult.Ha meg valalki emlexik ra, a ruhakat ugy viselte a nepseg hogy rajta volt a gyari cimke, vagy arcimke.Mostanaban mar nem szoktam latni.
A gatya majdnem leesik tipusu hordas, az alsogatya teljesen kint van.Ezt ugy kell elkepzelni hogy a gatyanak a hatso resze feluton a terd es csipo kozott "tanglizik" mikozben az elejet a gyerek az elulso reszt allandoan felfele rangatja.
A bundas csizmas csajokra visszaterve szerintem biztos dermatologiai gondokkal kuszkodnek.Lehet hogy hypoban aztatjak a labukat egy hosszu nap utan.

Rokalany 2008.09.21. 15:08:42

Ugy làtom, minden idôk legmélyrehatobb iràsàt sikerült ezùttal közzétenned. Négy nap alatt 23 hozzàszolàs! Ez igen! Növekszik a làtogatottsàgi és hozzàszolàsi indexed. Akkor meg is emelhetném a reklàmdijaidat. Rendben, és csak igy tovàbb, hasonloan életbevàgo és mindent fölforgato iràsokat vàrok.

Timi 2008.09.21. 17:24:20

Rókalány. Volt már hasonló eredményű írás, a témáját már nem tudom, de a hozzászólások főleg Jocó szexuális életét taglalták...
Hogy rend és csend legyen, Jocó felkiáltott, hogy harmincnál itt a vége :)))

Timi 2008.09.21. 17:39:21

Egyébként mostanában a Szakítósblogot olvasgatom, és ott a legkevesebb hozzászólás 190, a legtöbb 433 db, és a legritkább esetben fűznek valami érdemlegeset a felmerült témához, ami szintén nem kell, hogy mélyreható legyen.
Ez itt egy nagyon visszafogott társaság, amivel nincs is semmi baj, és én speciel nagyon jól szórakozom ... :))
Egyet megtanultam. Vegetarizmusról vagy jót, vagy semmit :))

mig8 2008.09.21. 22:32:41

Timi. Hú, akkor sietek, mert az enyém lesz a 28-adik! És igyekszem bő lére ereszteni, mert 30-nál úgyse lesz több. :-)

Visszafogott társaság. Visszafogott társaság ??? Hát, én nem úgy vettem észre. Visszafogott attól lesz, hogy Jocó rendes velünk és leszedi a durva kommenteket. (Örök hála néked, Jocó.)

Vegetarizmus. Nem tudom. Én már mondtam róla Jocónak csúnya dolgot, de nem lett belőle probléma. Igaz, az személyes talin volt, de elfogadtuk, hogy nem fogjuk elfogadni egymás álláspontját. Ettől még néha együtt ebédelünk. Na jó, nagyon ritkán. De a gyakoriság speciel nem a vega életmód miatt ilyen, hanem mert én nem szoktam sűrűn előfordulni Londonban, ő meg ott, ahol én vagyok. (Tényleg, holnap hol is leszek? Ennek is utána kéne még néznem, na hagyjuk.)

Rokalany 2008.09.22. 09:29:47

O, ez nem a blog ellen szolt. Azt gondolom, hogy minket jellemez. Es ha még egy kis gyûlölködést is bele lehetne vinni, akkor azt hiszem lekörözhetné a szakitosat is.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.09.22. 19:51:20

Nem akarjuk lekörözni a szakítósat.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.09.22. 19:56:12

Timi + mig8:
Tudjátok egymás emailcímét, úgyhogy lehetőleg oda írogassatok egymásnak!
- Különben szét lesztek ültetve!

Guffy co. 2008.09.22. 22:01:16

Vigyázat! Joco78 nem papucs!
Hiába rendeltem belőle :-)

Mbraun 2008.09.22. 22:15:15

Camdenben van egy nagyon suti ruha bolt, a piacon belul. UV-feny szivarog ki belole,es allandoan tucc tucc tekkno es rave zene megy.
A legnagyobb porszivos zenei ruhazatokat lehet kapni mint pl. feher polo takonyzold es uv-kek villogo ufonauta fejjel meg sok mas,tessek elmenni es megnezni nagyon komoly. Ez jutott most hirtelen eszembe, nem akarok en se lemaradni :)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.09.22. 22:34:00

Jaja. Az a Cyberdog.
Szerintem alap. Ha arra járok, sosem hagyom ki. Annyira visszataszító, hogy muszáj bemenni. Teljesen rákattantam, még mindig nem tudtam kiheverni. (A gyerekrészleget külön ajánlom!)
www.cyberdog.net

Timi 2008.09.23. 02:54:26

Jocó!
Ha csak Neked írok ide, akkor nem leszek szétültetve?

mig8 2008.09.23. 08:38:27

A francba, Jocó! Ez már a 34. hozzászólás! és még mindig nem zártad le a kommentelési lehetőséget. Egy kicsit csalódtam benned... :-)

De ha már így alakult, akkor megragadnám az alkalmat, hogy megkérdezzem: biztos, hogy én tudom Timi emilcímét? Nekem nem rémlik, igaz, nem is kerestem. De ha megtennéd, hogy megírod, azt megköszönném.

Timi 2008.09.23. 09:29:00

:))
mig8. Látom, nem féled Jocó haragját :))))
Meglásd, kihúzod még a gyufát, és lesz nemulass :)))

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.09.23. 10:15:59

Timi + mig8:
Kihúztátok a gyufát.
Nincs több dobásotok, mostantól moderálva lesztek.
Ha érdemben szóltok hozzá, akkor OK, de ha egymásnak üzengettek, vagy azon vitatkoztok, hogy melyikőtöknek van nagyobb befolyása Jocónál, vagy éppen csak egy picit félreérthető amit írtok, akkor az megy a szemétbe.

Gyerekek: lécci disztingváljatok!

Orsi 2008.09.23. 11:48:19

Jocó, én ide járok tanulni, hogy hogyan kell minél nagyobb hozzászólási számot elérni egy blogban, de bevallom, nem értem a mostanit. Amikor megveretted magad egy jó kis post érdekében, vagy amikor a szekszuális életed került terítékre, azt még értettem, de a mostanit... Adnál nekem különórát erről?

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.09.23. 13:53:40

Szia Jocó! A vérnyulas darab még mindig királyság.:))) És most gondolj rám/ránk sűrűn, míg a Peter Jones-ban vagy.:)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.09.23. 16:18:57

Kedves "felhasználó" :D
Gondolok Rád(tok) sűrűn, pedig már nem is vagyok a Peter Jonesban. Még így is ér a dolog?
Biztos, ami hót ziher dobok egy mailt, OK?

mig8 2008.09.23. 22:07:57

Visszatérve a cipőkre.

A kontinensen lévő számozás viszonylag következetes. Azt jelöli, hogy hány centi a cipő az orrától a sarkáig. Jó kérdés persze, hogy hol jelölöd ki a z orrát, de ezt most hagyjuk meg a kínaiaknak.

Az angol számozás a felnőttek esetében is kb hasonló, csak épp hüvelykben. De akkor mi a gyerekméret számozása?

De én se vagyok tökéletes (bár szertem aszt hinni). Szóval ha vhol tévednék, akkor javítsatok ki.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.09.24. 10:44:36


Naná, hogy ér, és jól esett a mél is.:)

Rokalany 2008.09.26. 09:01:40

Nekem még csak az jutott eszembe, hogy àltalànos iskolàban volt egy osztàlytàrsam aki ritmikus sport gimnasztikàzott és a szigorù diéta miatt sokkal kisebb volt, mint a többiek. Na, neki volt a "legnagyobb" làba: 128-as...

Aztàn errôl meg a ruhanemûk, amiknek itt gyakran olyan a cimkéjük, hogy föltüntetve rajta az amerikai, kanadai, angol, francia és még négy màsik méretezés. Biztos ami biztos ki tudja merre megy a kivitel...

De azért a fraincia szàmozàs is nagyon édes. Az van beleirva, hogy hàny honapos gyereknek készült. Na, akkor aztàn megint nem vagyunk elôrébb, mert ugye gyerkôc vagy "szabvànyos", vagy nem. Es azért a különbözô gyàrtoknàl is mintha màs méretû lenne ugyanaz a korosztàly.

A legszebb viszont az màr szerintem belga. (Mert francia nyelven van és màr amennyiben itt a rendôrviccek helyett a belga viccek mennek, ha a merô ostobasàgot akarjàk bemutatni. Nyilvàn nagyon nincs rendben az önértékelésük, de ez egy màsik téma.) Szoval, életkori szàmozàs: 23 honap. Hàt, na ezt is ki kellett talàlni!...
süti beállítások módosítása