Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Szíszájd

2008.08.10. 02:18 joco78

Ilyen nehezen már rég indultunk el.
Pedig két héttel korábban már le volt zsírozva, hogy akkor ezen a szombaton mindenképp kirándulás. Végül ott álltunk a szokott időpontban a Victorián, de még mindig nem derült ki, hová megyünk. Azt már tuduk, hogy hová nem, mert egy csomó konkrétnak tűnő túraterv rendes térkép és leírás híján kútba esett. A tízfős csapatból egyikünk már beállt a kígyózó sorba jegyeket venni, kettő pedig még nem érkezett meg. A kettő közül az egyik azt is tudta, hová megyünk. Végül a puzzle összeállt, a késők időben befutottak, így a pénztárostól se úgy kellett a retúrjegyet kérni, hogy
"Hogyhogy hová? Hát ide vissza!".


A jobb felső sarok az Seaford

vidéki kirándulások után ezúttal egy tengerparti területet, vagyis a seaside-ot (ejtsd: szíszájd) céloztuk meg. Brightontól egy kicsit keletebbre a Seaford nevű tepüléshez vonatoztunk, aminek egyik különlegessége, hogy ott található a Seven Sisters.


Heten, mint a nővérek - Seven Sisters

Mire megérkeztünk az idő már el is romlott, amolyan igazi angliai esős, borongós klíma fogadott. Kibattyogtunk  a seafordi tengerpartra és örültünk a tengernek. Hiába voltunk Brighton közelében, itt nyoma sem volt a napernyős, vidámparkos, árusoktól nyüzsgő beachnek. Csak maga a szelidítetlen tenger, úgy ahogy azt a kalózos-romantikus filmekből megszokhattuk.


Nem, ő nem kalóz

Számomra mindig is nagy élmény volt volt belebámulni a végtelenbe. Nem tudok vele betelni, legyen az a csillagos ég vagy az óceán. Újabban már az óceánnál kisebb végtelennel is beérem, nekem már az is elég, hogy a tengeren nem lehet ellátni a francia partokig.


Távolban egy fehér tengerjáró

Az emberiség történetében a végtelen meghódítására számos technikát kidolgoztak. Ezekből az egyiket, vagyis a "Had dugjam bele az ujjamat" módszert alkalmazták a csapatból ketten.


Ne piszkáld...


...különben baj lesz!

A táj egyébként elképesztő, számomra ez az igazi vadromatika. A sziklák tetején fű nő és egyéb gyomok. De hiába van nyár közepe, a színük az élénk zöld helyett inkább a barna és a sárga felé húz, érzékeltetve, hogy a kies sziklák és a természet között állandó a harc. Az úton végig erős szél és eső. Ha az esőcseppek nem pöttyöznék össze folyton a kamera lencséjét, akkor nyugottan lehetne itt thrillert vagy horrort is forgatni. A tenger felett titokzatos odukat is találni, amelyekről  gyanítható, hogy vérnyulak lakják. Egy kicsit féltem is, de sikerült a túrát sértetlenül megúszni.


Türelem sziklaperem

Seafordtól egy pár óra alatt szépen elgyalogoltunk a tenger mentén, majd egy hirtelen csavarral a balra vettük az irányt. Erre annál is inkább szükség volt, mivel nem akartunk keresztülgázolni az előttünk a tengerbe ömlő csatornán, valamint közel s távol csak erre remélhettünk vendéglátóipari egységet.


Közel s távol

A megérzésünk nem csalt. Újabb néhány partmenti kilométer után elértük a Golden Galleon nevű helyet, ahol a szíves kiszolgálás mellett a minden idők legmagasabbra nőtt felszolgálónőjével is dicsekedhetnek.

Ebéd után kaptuk magunkat és csalinkáztunk még egy darabon a csatorna mentén, de elegendő idő híján hamarosan vissza kellett fordulnunk.

Délután 3-ra ugyanaz a partszakasz már egy egész más arcát mutatta. A nap kisütött, az apály következtében pedig a tenger visszahúzódott.


Apály

Muszáj volt a sziklákról lemászkálni az ártérre és a kavicsok és kagylók között is csinálni néhány fényképet.

10 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mig8 2008.08.10. 12:24:23

Amikor életemben először utaztam tenger mellé, én is vártam, hogy vmi fantasztikusat fogok érezni. De a tenger olyan semmilyen volt...

Mivel sok időt töltöttem a közelében, többször lementem hozzá, de egyre olyanabb volt, egyre szürkébb és érdektelenebb.

Mígnem haza nem jöttem. Azután éreztem csak úgy: elveszítettem és hiányzik. Hogy miért? Én nem tudom...

Ádám 2008.08.10. 17:47:14

pedig ott a magyar "tenger" :) (magyar égre magyar csillagot, lol)

Kinga 2008.08.10. 22:58:20

Ne piszkáld, különben baj lesz.
:-)))))))))))))
Baj nem lett, csak elkapta a sarkamat a víz. Azért megérte piszkálni :-))))

mig8 2008.08.11. 13:08:15

Ebben igazad van, Ádám. Van magyar tenger is, amit majd' minden évben látok. Csak sajnos legtöbbször a déli oldalról. És nem tartottam érdekesnek, vagy vonzónak.

Mindaddig, amíg egy évben felmentem Tihany "tetejére" (Tihanyban már többször jártam előtte), és le nem néztem a tóra. No akkor és ott megértettem, hogy mit jelent "a Balatont látni és ottmaradni" mondás (egy kicsit elferdítva a latin eredetit). Azóta tudatosan keresem az alkalmakat, hogy "lenézhessek" a tóra. :-)

Adam · http://adamszigeti.com 2008.08.14. 04:51:12

mig8 a szep Balatoni romantikus idillt sajnos hamar szetverik a pofatlan lehuzos vendeglatosok es szallasadok jo resze es a londonihoz kozelito arak.

Amby · http://theitalianjob.hu 2008.08.21. 12:06:56

Szia, felvettelek a külföldi blogok összevont rss feedjébe.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.08.21. 21:11:20

Kedves Mindenki!

Köszi a hozzászólásokat, de most szólok (kissé megkésve), hogy éppen nem vagyok, nem reagálok, merhogy éppen itthon, vagyis aug.26-ig aligha leszek. Se Londonban, se netközelben. Család, Sziget, Haverok. A Fantát nem szeretem.
Néha kell ilyen is.
Aztán majd meglátjuk...

mig8 2008.08.26. 12:12:24

Ádám, épp most jöttem haza egy balatoni nyaralásról. Sok igazságod van, de nekem azért sikerült olcsón megúsznom.

Egy biztos. A vendéglátósok között aki nem akar se üdülési csekket, se étkezési utalványt elfogadni, az vagy nagyon alsókategóriás, vagy a csicsát akarja megfizettetni. De szerencsére a két véglet között azért elég sokan vannak.
süti beállítások módosítása