Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Bezár

2008.03.26. 22:26 joco78

Egy egyszerű raktárépület valahol Chelseaben.
Nekem a 8. hónap, Jannak a lengyel kollégának már több, mint egy év. És azt képzeljem el, mondja Jan elképedve, hogy van aki már több, mint 25 éve itt dolgozik! Vagy dolgozott.

Hogy pontosan miért is zárják be, azt nem tudom. A cégnek jól megy, több hasonló épülete is van - most egy kicsit távolabb, Actonba vándorol a részleg. Nyílt is egy kis kiállítás, régi fotók és dokumentumok tanúsítják, hogy 40-50 évvel ezelőtt is volt már itt élet.

Jönnek az öregek, többségük már jóval 70 felett. A csapat zömmel nőkből áll, pedig az alkalmazottak nagyrésze már annak idején is férfi volt. Összenőve araszolgatnak, a földszinten engem is érintve, hogy eljussanak a teherliftig, és azzal a 2. emeleti kantinig. Megy a teázás, trécselés, rozzant testek csillogó szemmel idézik fel az itt eltöltött éveket.

Mintha nagyanyámat látnám a Vörös Október Férfi Ruhagyárban, ahol ő is lehúzott jópár évtizedet. Még nyugdíjasként is dolgozott pár évig, majd inkább már csak bejárogatott, legalább a légkörből kapjon még valamit. Furcsa, hogy a rendszerváltás után azt is angolok vásárolták fel. Minden átalakult, a gárda lecserélődött, a telephely ugyan megmaradt, de még az épületek is megritkultak. Pár éve jártam ott, ma Öltönyháznak hívják.
És ahogy mentem fel a 2. emeletre az üres folyosókon, laminált padlókon keresztül, elsétálva a teherliftek mellett, egyszer csak egy csarnokban találtam magam. Hiába a mosolygós eladók, és a hosszasan kígyózó öltönykollekciók, én biztosan tudtam, hogy gyerekként már jártam ott. De akkor ott még vasalógépek és szabászasztalok sorakoztak.

Nekem még 3 nap van hátra, de Johnnak már ez az utolsó. Ezt csak a búcsúzáskor tudom meg tőle, ő egyébként a maga 50 évével még egész fiatalnak számít. Furcsa, hogy értem a beszédét, pedig az ittlétem alatt egy büdős szót sem tudtam kihámozni a cockney akcentusából. Ám az "Adios amigo!" az magyarul is ugyanazt jelenti. Meglepődve motyogok valami "All the best"-félét, aztán dobálom tovább a szemetet.
A többiekkel lassan megy a búcsúzás, még vissza-visszanéz, és végképp lebuktatva magát, még felbukkan néhányszor az utcán. A csarnok hátsó ajtaján keresztül látom, hogy még köröz a ház körül, hátha visszaszólnak, gyere már vissza, csak vicc volt az egész.

6 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bea · http://www.morkerum.blogspot.com 2008.03.27. 09:22:52

hat akkor most mar nincs mese, munkahelyet kell valtanod. de vigyazz, mert amikormar huzod hosszan, hogy pl el akarsz koltozni valahonnan, legyszi ne vard meg, amig rad omlik a haz, ha erted az osszefuggest.
szoval a karma karma beledmart ma. remelem latod :P

Rókalány 2008.03.27. 20:16:16

De hiszen màr van is valami melo, csak ùgy tûnik, titkos...

bea · http://www.morkerum.blogspot.com 2008.03.28. 11:56:27

hat egyebkent meg szomoru.... nagyon is.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.03.28. 12:14:39

Rokalany: Annyira titkos, hogy meg en sem tudom.
Az ugynoksegem megnyugtatott, hogy hiphop talalnak valami mast, ugyhogy az utcara nem kerulok. De tenyleg kene mar valami mas.

Rókalány 2008.03.28. 17:50:40

Aha, hàt, pedig en ùgy értettem...

Rokalany 2008.04.03. 13:16:31

joe!
Bp-en vagyok, innen fogalmam sincs, mik az egyeb elerhetosegeid, ugyhogy a blogon keresztul kereslek.
...---...
...---...
...---...!
süti beállítások módosítása