Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Azok a magyarok

2008.03.24. 17:43 joco78

"Csak a magyarokkal vigyázz!" - kaptam a megszívlelendő tanácsot még otthon, a kijövetelem előtt. Igazán kíváncsi voltam, hogy mi igaz abból a sok rémtörténetből, amit a magyarok mesélnek az őket átverő honfitársaikról.

Kezdetnek egy magyar főbérlő, Zoli házában találtam szállást. Elmondott a londoni életről minden szépet és jót, bőségesen ellátott munkakeresési és életvezetési tanácsokkal, és még a bérleti kaució egy részét is elengedte (nem én kértem!), mondván, ha majd sikerült munkába állnom és kifizettek, akkor azt majd felé is pótolom.

Zoli már az első pillanattól több volt, mint gyanús. Mindez biztos csak a beetetés, csak várjuk ki a végét!
Teltek a hetek, a hónapok, mint kiderült, a többi magyar és nem magyar lakótárssal is hasonlóan bánt. A kauciót általában nem engedte el, de bizalmat szavazott mindenkinek, és jól tűrte a késedelmes kifizetést.
Egy páran át is vágták, szorult helyzetükben ígértek fűt-fát, aztán néhány heti tartozást maguk után hagyva örökre leléptek. Zoli ideges is volt, próbálta hívogatni őket, ám egy kis idő után rájött, jobb ha lenyeli a békát, nem éri meg erre több energiát pazarolni.

Rákérdeztem, miért teszi ezt, amire ő azt válaszolta, ez anyagilag neki még így is megéri. A pénz ugyan lassabban, de sokkal biztosabban folyik be. Tapasztalatból mondta, hogy általában a felgyülemlett tartozások is szépen visszacsorognak. A bérlői szeretnek nála lakni (pedig az ő házaiban se minden tökéletes), tovább maradnak és másokat is szívesebben invitálnak.

Több mint fél évet laktam a házaiban, ráláttam néhány trükkjére és ravaszkodására, de az emberekhez való bizalma töretlen maradt.
Közben számos magyar lakó- és munkatárssal találkoztam, akik meséltek a korábbi magyar főbérlős szállásaikról, magyar ügynökségekről és munkáltatókról. Csupa hajmeresztő, embertelen história, elalvás előtt senkinek sem ajánlanám.

Aztán változatosságra vágyva én is továbbálltam, és beköltöztem Takiéhoz, amit a legutóbb már leírtam. Íme, engem is utolért a magyar balsors, honfitársaimban nekem is csalódnom kellett.
Pedig előző este épp azt beszéltük közösen, hogy kit milyen negatív tapasztalat ért a magyarokkal kapcsolatban. "Nincs is még egy olyan nép, amelyik ennyire fúrná a sajátját" - mondta Fecó és látszott, hogy komolyan is gondolja.
Amikor másnap elkezdődött a balhé, eszembe jutott mindez, és láttam, hogy ők egyáltalán nem látják a párhuzamot. Ők ugyanis "azokról" a magyarokról beszéltek. Azokról, akik így tesznek, meg amúgy - de szerencsére mi kivételek vagyunk, mi átlátjuk mindezt, mi ilyet sosem tennénk.

Hmmmm.
Tisztára mint otthon. Vagyunk mi jók, és vannak ők, rosszak.
Hogy finoman fogalmazzak: egy nagy büdös lófaszt!

Szerintem csak mi vagyunk.
Magunkba kell nézni, magunkon érdemes dolgozni. Az önsanyargatás persze épp úgy nem visz előre, mint a hibák kivetítése másokra. De lassan már röhögnöm kellett, amikor hetek múltával  a legkisebb dologra is azt kaptam vissza, hogy ebben nincs igazad. Ha mindezt a sok "nincs igazad" állítást komolyan venném, akkor rájönnék, hogy egy jelentéktelen senki vagyok. Nem úgy, mint ők, akik mindent jobban tudnak. Esetleg elkezdhetnék harcolni, hogy bizony-bizony, ezt én tudom jobban.

Inkább azon vagyok, hogy megismerjem az igazságnak minél több oldalát. Feltételezem magamról és a többiekről, hogy bizonyos dolgokban tévedhetünk, mi több véleményünkön változtathatunk is. Ehhez nem kell más, mint figyelem és bizalom.
Ahogy Zoli is tette. Néha ugyan átverték, de összességében jól jött ki a dologból. Vele együtt már ketten vagyunk.

Ha a magyarok közül még valaki elkezd bízni, akkor ki tudja hova jut a világ?
Még az is lehet, hogy szebb lesz.

16 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bea · http://www.morkerum.blogspot.com 2008.03.24. 18:53:48

na, ezt azert ne hamarkudj el, hogy szebb lesz a vilag. nem megy az olyan konnyen, es kulonben is, senki nem tud ugy jobb vilagot teremteni, mint MI, mogyorok. ;)
ps.: egyebkent meg hova is lenne a jo magyar balsors egy szebb esjobb vilagban, es akkor mi lenne velunk, MAGYAROKKAL?! na tessek szepen erre valaszolni :P

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.03.24. 19:05:50

Na ettől a hurrá pesszimista hozzáállástól távol tartom magam. Igenis szebb lesz! Ha a fene fenét eszik, akkor is :)
És igen is, olyan könnyen megy, csak el kéne hinni. Nem bonyolult.

Mindi 2008.03.24. 21:54:58

A sztori idevág, hát elmondom.

Egy kedves kollégám megszervezett a gyakornokoknak egy kétnapos csapatépítő tréninget. Mindent beletett, ami szerinte jó dolog. Szóval dícsérjük meg érte, tényleg igyekezett.

Azonban. Ha még nem láttatok ilyen zsúfolt programot, akkor ne csodálkozzatok. Aludni nem maradt időnk, nemhogy a lényegre jutna! Szóval lett két gyötrelmes napunk olyan intenziv kiképzéssel, hogy hazaérkezve csak bezuhantunk az ágyba.

Bizony-bizony, néha a pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve...

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.03.24. 22:39:53

Mindi! Miért is vág ide ez a történet? Én csak írogatom az okos dolgaimat, de az egyéb összefüggéseket már nem látom át. Lécci segíts!

bea · http://www.morkerum.blogspot.com 2008.03.25. 00:04:24

hat tudod, amit en irtam, azt nem gondoltam komolyan, amit viszont Mindi leirt, azt o komolyan gondolta. remelem igy erted :P

Mindi 2008.03.25. 08:20:14

Azért vág ide szerintem, mert azt gondolom, hogy sokszor a súrlódások egyszerű félreértésekből fakadnak és nem abból, hogy ki milyen nációjú.

Szegény kollégám is túllőtt a célon.

Lehet, hogy a szállásadók tkp nem is annyira rosszak, csak épp ők azt "másképp gondolták". Aztán a lakótársak nem annyira vevők az elgondolásaikra, mert ők ugyanarról másképp gondolkodnak. No persze nem azt akarom mondani, hogy Takiék ilyenek lennének. Csak azt, hogy elhamarkodott dolog általánosítani: a magyar szállásadóktól ments meg, Uram, minket! :-)

Bea, én nem értelek. Kifejtenéd, hogy mit gondolok komolyan? Én is csak úgy írogatni szoktam...

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.03.25. 11:15:23

Mindi: Igy mar abszolut ertem.
De ha csak ennyi lenne a dolog, akkor nem beszelhetnenk magyar sajatossagrol. Az persze biztos, hogy mas kozegben is elofordulnak hasonlo dolgok, de a kolcsonos bizalmatlansag es negativ latasmod az magyar specialitas.
Tudom, hogy Bea csak poenbol irta az elso bejegyzest, de en egyaltalan nem talaltam poenosnak, mivel eppen ezt a latasmodot tukrozi.

A humor az egyik olyan dolog, ami feloldozast adhat az ilyen helyzetekben. Ezert szeretem pl. Orkenyt, mert egy egeszen negativnak tuno elethelyzetben is felfedezi az elteto remenyt es tovabb is tudja azt adni.

Na ez most nagyon patetikus lett...

orsi 2008.03.25. 12:36:20

Joco, szeretem a blogodat, foleg, hogy mostanaban gyakran frissited.
Amellett, hogy nagy ivben kerulom a magyarokat, mert remtorteneteim nekem is vannak boven, az igazsaghoz az is hozzatartozik, hogy itt, Aalborgban, a vilag vegen - neha igy erzem - 3 olyan ember (barat?) van, aki mindig segit, ha kell, es ebbol bizony csak 1 a dan, es 2 magyar.

Mindi 2008.03.25. 13:22:47

Hát Jocó, én is humorosnak szántam a hsz-emet. Csak az a fajta finom irónia, amivel próbálkoztam, úgy látszik nem ment át. Sebaj, viccet se tudok mesélni...

bea · http://www.morkerum.blogspot.com 2008.03.25. 20:02:47

és akkor most nézzünk bizakodva a jövöbe, ahogy a már fentebb emlegetett úr is tette."amikor majd a szó, Magyarni annyit tesz franciául pl: magmat jól leszopni. Spanyolul: utcán pénzt találni, érte lehajolni; katalan nyelvjárásban: könnyedén hajolgatok, amióta kínzó derékzsábámból kigy´gyultam.és ha valaki Londonban így szól, I´m going magyarni, ez azt jelenti: ahhoz az isteni nöhöz, akit ott látsz, most odamegyek, megszólítom, belekarolok, hazaviszem és.... (itt most egy csúny szó következik)" na amíg így nem lesz, addig meg csak kibírjuk valahogy :)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.03.25. 20:43:23

Hát erről lenne itt szó kéremszépen....

Rókalány 2008.03.26. 20:38:58

Es mi volt az a bizonyos " néhány trükkje és ravaszkodása"?

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.03.26. 20:45:52

Azokról inkább nem beszélnék :) Egyik se volt súlyos, ő is próbált ügyeskedni, de mindez legyen az ő titka...

Teréz 2008.03.26. 21:01:38

Ilyen nincs: hogy a MAGYAR az irigy, borúlátó, smucig és fúrja a másikat. Ilyen egyszerűen nincs. Valaki vagy jó ember, vagy nem ( de a nem jó se teljesen rossz, csak hát gyerekkorában nem szerették eléggé) - tök mindegy, hogy az illető eszkimó, zulu vagy perui, esetleg román.

Jó Magyar Gyűjtési Akciót indítok Londonban, és széles e világon (Mo-n is). Első javaslatom: egy londoni magyar: Peti, aki kérés nélkül adott kölcsönt rászoruló honfitársainak, vagyis MAGYAR A MAGYARNAK segített önzetlenül.

Ja, Takiékat nekem is volt szerencsém megismerni. Hát, őket vszín nem szerették eléggé, vagy elég jól, amikor még icikék-picikék voltak...

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.03.26. 21:30:35

Szerencse, hogy Teréz (anya) mindenkit egyformán szeret...

Teréz 2008.03.27. 07:30:49

Azért van akit egy kicsit jobban szeretek, és az is pont egy londoni magyar, képzeld...
süti beállítások módosítása