Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Támadás

2007.12.16. 00:37 joco78

Ma este terveztem még két bejegyzést, de sajnos ezek most csúsznak.

Munkából hazafelé jövet megtámadtak és megvertek.
Ahogy a nagy könyvben meg van írva, viszonylag keskeny gyalogút a metrótól jövet, estefelé különösen sötét és elhagyatott. Egy fekete srác támasztotta az útszéli falat, majd mikor odaértem elémlépett és megragadta a kabátom gallérját. Azonnal értettem, hogy mi van, de a másik 3-4 emberen meglepődtem, akik a bekötőutakról léptek elő. Körbeálltak és mindannyian elkezdtek ököllel ütni. Nem szóltak semmit, illetve nem jutott el semmi a tudatomig, hogy adjam oda a pénzem vagy valami. Csak ütöttek.
Elővigyázatosságból nem hordok magamnál nagy értéket, de a mai napon kivételesen nálam volt mindkét mobiltelefon, mivel az egyik szarakodott. És a teljes heti fizetésem készpénzben, amit be akartam váltani forintra, mivel mindjárt hazautazom. És az MP3 lejátszó a zsebemben, meg a fülhallgatók a fülemben.

Egy idő után kirúgtam magam, vagy ők fáradtak el, és elkezdtem segítségért kiabálni. Segítség persze nem jött, hiába az útszéli lakóházak, de a srácok elbizonytalanodtak és szétfutottak. Addigra az egyik letépte a hátamról a zsákomat és azzal futott. Üvöltve utánaeredtem, mire eldobta a zsákomat.

Így álltam ott vérző orral, megpüfölve, és azon gondolkodtam, érdemes-e hívni a zsarukat. Megvolt mindenem, még a nyakamban lógó MP3-at se vitték el. Végül hívtam a 999-et, és épp addigra ért oda egy 35 körüli angol pár. Kim és David nagyon kedvesek voltak, látták a véres arcomat, előbb meggyőződtek róla, hogy nincs-e komolyabb bajom, kifaggattak és megvárták velem együtt a zsarukat.
A rendőrök aztán beültettek egy civilnek kinéző autóba, hogy járjunk egyet a környéken, hátha felismerek valakit. Felvették a jegyzőkönyvet, biztosítottak a további támogatásukról, elmondták, ha bármi egészségi problémám lenne, akkor hová fordulhatok, és ha esetleg magánszámról hívnának, akkor vegyem fel, mert ők hívnak tanúskodni. Persze nem valószínű, hogy meglesznek, de mások védelmében nem árt az ilyesmire gondolni.

Amúgy jól vagyok, egy kicsit úgy érzem, mintha legurultam volna a lépcsőn. Szóval semmi komoly, ez inkább csak afféle intelem, hogy figyeljek jobban a környékre, ahol élek (költözni kéne?), amúgy meg az angyalaim vigyáznak rám.

13 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

madison 2007.12.16. 10:58:26

Ó de rossz ezt olvasni, de öröm az ürömben, hogy "jól" végződött a dolog. Ez melyik metrómegállóban volt, ha szabad kérdezni?

Mindi 2007.12.16. 17:30:33

Szegény Jocó! Hüp... :-(

kalmi 2007.12.16. 20:59:24

Hát igen, sajnos ez Londonban is megtörténhet, ahogy csak Pesten. Ilyenkor sajnos nem lehet túl sokat tenni, hacsak nevagy karate világbajnok.

Viszont ha már így szóbakerült ez a rossz dolog akkor szeretnék kérdezni valamit: Több helyen is azt olvastam az általános közbiztonság roszabb Londonban mint Pesten pl. Neked erről mi a véleményed joco?

kalmi 2007.12.16. 21:01:24

Uhh csak most olvasom miylne hülyén hangzik a vége... szóval itt tényleg ált. kérdezek bár most gondolom nagyon elfogult vagy a témában, hacsak nemvolt pesten is ilyen hasonló "dolog" :S

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2007.12.16. 21:26:17

Szia Madison!
Plaistow megálló közelében történt a District Line-on (Kelet-London, 3-as zóna). De nem a megállónál, hanem onnan 1 percre a sínekkel párhuzamos úton. Inkább ne győződj meg róla!
Egyébként írnál magadról néhány sort? Köszi :)

Rókalány 2007.12.16. 21:26:51

Tényleg làtom, hogy egyszer jol megvereted magad, és rögtön mekkoràt ugrik az érdeklôdési mutatod!
Csak igy tovàbb! Egy kis vér és borzongàs - "egyenesen önnek"!
Na, de mondd csak! Az a két bejegyzés ami emiatt csùszott, ugye nem marad el?

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2007.12.16. 22:54:08

Köszönöm az együttérzést, de inkább örülni érdemes, mert élve és egészben kijöttem a dologból. Ha meg nem, akkor most pisloghatnátok, hogy nincs, aki folytassa a blogot...

Kalmi: Természetesen van véleményem, de előbb azt írnám le, hogy ha Pesten a VIII. kerületben laksz, vagy Londonnak egy veszélyesebb részén, akkor nyilván más szemmel látod a világot.
London szerintem veszélyesebb, itt sokkal több és többféle ember él. Támadás és támadás között is különbség van. Itt nagyobb az esélyed, hogy egy kést vagy egy csavarhúzót kapjál az oldaladba, akár úgy is, hogy nem szóltak hozzád semmit. Budapesten szerintem kevesebb a végzetes támadás, annak ellenére, hogy egyre több világvárosi tünetet tud felmutatni.
Itt Londonban a drogfüggőség és a junkie-élet él és jelen van, aki támad, nem is feltétlenül van tisztában azzal, hogy mit cselekszik.
De! A rendőri hozzáállás, segítőkészség (nem csak a saját példám alapján) itt sokkal nagyobb, határozottan érzem, hogy a feladat megoldására összpontosítanak, és közben nem felejtik el, hogy én is ember vagyok, és nem csak egy tartozéka a bűnesetnek.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2007.12.16. 22:59:13

Kedves Rókalány!
Légyszíves nem leleplezni a marketingfogásomat, a látogatottsági mutatóm valóban javulni látszik. Mostantól rendszeresen szállítom a vért és a borzongást, hiszen az olvasótábort nem elég gyarapítani, meg is kell tudni tartani őket.
A beígért két bejegyzést is hamarosan szállítom.

Remélem, most már mindenki elégedett, és a káposzta is jóllakott.

madison 2007.12.17. 21:26:17

Mit írjak?:) Szívem csücske London,sajnos nem ott élek, hanem Bp-en.Mindennapos klikkelő vagyok a blogodra, ugyhogy igyekezz:)

jk 2008.01.12. 18:07:00

fel a fejjel toki... es egyebkent koltozz....
gyere eszakra. (I mean eszak-london termeszetesen...)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.01.13. 13:46:16

jk: Köszi a biztatást, a fejem fent van :)
Amúgy mennék én északra, ha kapnék némi támpontot. Te merre laksz, és mióta, és mennyiért?
Dobhatnál egy e-mailt az e-mail címemre!
Köszi.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.01.13. 13:51:57

"Egy e-mailt az e-mailcímemre."
Én is tudok azért, ha egy kicsit összeszedem magam...
süti beállítások módosítása