Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Pipacsok

2008.11.12. 12:22 joco78

Már közel egy hónapja, hogy tele a város pipacsokkal. Tavaly ilyenkor ugyanez volt, bár akkor még nem tudtam, hogy pontosan miért. London egy nagyon vegyes és nyitott város, némely részében egyáltalán nem is látni angolokat, de ha van valami amiben megkülönböztetik magukat, az az évnek ebben a szakában a szívük fölé tűzött műanyag pipacs.

Az első héten csak néhányan hordták, aztán egyre többen végül — az én meglátásom szerint — alig maradt angol, aki ne tűzte volna a szíve fölé a vércseppre hasonlító kis virágot. Eközben perselyes fiatalok és veteránok állnak a forgalmasabb csomóponokban és árulják 1-2 fontos adományért cserébe a kitűzőket. A háborús sebesültekért, a veteránok megsegítésére.

A poppy vagyis a pipacs hamarosan megjelent a közszolgálati csatornákon is, a BBC-n már nem volt műsorvezető, akinek ne piroslott volna pipacs a bal oldalán. Gyanús, hogy a rádióban se megy ez másként, de erre még gyűjtöm a bizonyítékokat. Kis és óriásplakátok hirdetik a kampányt, jónéhány helyen a reklámfelület működtetőjének megjegyzésével, vagyis "Mi ezt a felületett jótékony céllal, ingyen bocsátottuk rendelkezésre."

Érdekes, hogy külföldieken nem nagyon látni a pipacsot, bár egy páran megpróbálkoztak vele. Legutóbb a metrón egy holland turista házaspár állt mellettem pipaccsal felvértezve — nyilván ők azt hitték, így majd jobban tudnak asszimilálódni.
Ezt gondolhatta Paris Hilton kisasszony is, aki egyesek szerint arról híres, hogy híres. Ő legutóbb a Paul O'Grady Show vendége volt és a maga módján megpróbált nagyon konszolidáltan viselkedni. A kis párducmintás testheztapadó estélyije mellé most nem társult se puncivillantás, se nyilvános közösülés — valószínűleg szóltak neki, hogy az angol közönséggel jobb lesz vigyázni. De arról már nem szóltak, hogy a poppyt nem a jobb, hanem a bal oldalra szokták tűzni.

A bulvárlapokban is kedvelt téma a pipacs, és ha lehet, akkor némi botránnyal körítve. A legutóbbi cikk egy 86 éves, vak poppyárus veteránról szólt, akit egy elvetemült és érzéketlen gazfickó megszabadított az adománygyűjtő perselyétől.

Ugyanakkor régi dilemmám, hogy ebben a birodalmi központban, ahol a lakosságnak csak a töredéke született angol, itt hogyan uralkodhat ilyen erősen az angol kultúra. Nyilván ügyesen és módszeresen szervezett a közigazgatás és a lapkiadás, mégis nagyon kevés olyan pont van, ahol tetten lehetne érni a nacionalista szellemet. Talán a pipacsviselet az egyetlen, ahol ez nyíltan megjelenik. Ráadásul ez sem teljesen egyértelműen, hanem a háború áldozatai iránti iránti szolidaritás formájában.

Az én pacifista és kukacoskodó személyem viszont azt mondja, hogy egy ilyen akcióval a birodalmi fegyverkezés és erőszak (ejnye már, tudom én, hogy békefenntartást kellene írnom) a civilek részéről is tömeges támogatást nyer. Még akkor is, ha ez sok adakozó fejében meg sem fordul, részükről valóban a segítő szándék az elsődleges.

Tavaly a falklandi háború 25. évfordulója, idén viszont (egész pontosan november 11-én) az I. világháború végetértének 90. évfordulója adott apropót a megemlékezésre és a poppyviselésre.

33 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kinga 2008.11.12. 17:58:10

Én csak annyit fűznék hozzá, hogy november 11-én, azaz tegnap, a főnököm hangosan felhívta a figyelmunket, hogy ma délelött 11-kor (amikor mi éppen lázasan házalunk és próbáljuk eladni a szendvicseinket) senki ne menjen be egy irodába se, és legfőképen ne üvöltsön hangosan, hogy HI EVERYBODY, SHANDWICHEEEEEEEES!!! mert 2 percre leáll az élet Londonban és mindenki megemlékezik.
Én akkor pont az egyik kedvenc irodaházam második szintjén a lift elött vártam ki azt a 2percet (na jó 5-öt, biztos, ami biztos), majd halkan befüleltem az első irodám ajtaján, ahol dübörgött az indi zene, akkor már tudtam, hogy beszabad menni......

bence · http://www.bencesmoments.blogspot.com 2008.11.13. 01:51:35

11-kor pont azt hazudtam valakinek, hogy igazából Tom vagyok és angol, és hogy 1 perc múlva indul a gépem Hong Kong-ba. Ő elhitte és megadta a főnöke számát, majd mindketten boldogok voltunk. Pipacsok nem voltak.

bea · http://www.soupandpasta.blogspot.com 2008.11.13. 11:20:08

szerintem ez szep. meg akkor is, ha a pacifista lelked agal ellene.

zeze76 · http://www.arnyekharcosokklubja.hu 2008.11.13. 13:35:43

Vida Ági írta nekem: “Játékba hívtak engem, hát játékba hívlak téged is. 7 titkot kell elárulnod magadról az oldaladon, aztán továbbgurítani a labdát 5 embernek.”
Én már kitárulkoztam! arnyekharcosokklubja.hu/lelek/7-titok-rolam
Rajtad a sor!

zeze76 · http://www.arnyekharcosokklubja.hu 2008.11.13. 20:40:37

Szia Jocó!
Bocsi az off topic-ért, de ma kaptam ezt az érdekes feladatot és gyorsan szerettem volna teljesíteni. Egyébként Zollander "hozott össze minket" - a sajatutad.hu oldalon együtt szerepelünk az ajánlott linkek között. Remélem, Neked is tetszik a dolog és szívesen osztasz meg az olvasóiddal 7 titkot magadról. Múlt héten majdnem minden bejegyzésed elolvastam. Nagyon tanulságos dolgokról írsz és élvezetes a stílusod is. Üdv, zeze

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.13. 22:16:56

zeze76:
Koszonom az invitalast, de nem kivanok vele elni!
Orulok, hogy olvasod a blogomat, ha pedig meg erdekesnek is talalod, annak kulon orulok.

Nem nagyon vannak titkaim. Amirol pedig nem beszelek nyilvanossag elott, annak oka van. Lehet, hogy most rugalmatlannak tunok es nem fogom fel elegge jatekosan a dolgot, de nem tudok mit kezdeni a feladattal. Remelem, nem bantottalak meg!

beni 2008.11.14. 03:15:30

namost,nekem lövésem sem volt erről a pipacsos akcióról, amikor szombat reggel a st. paul's-nál ténferegtem, abban a reményben, hogy találjak egy pénzautomatát, persze volt is vagy százméterekre a katedrálistól, ami működött is. aztán irány vissza és próbálok lejutni a metróba, de mindenki csak fel, csak fel, mindenhol ez a virág, gyerekek sivítanak, árusok kínálják ezt a kitűzőt, szintén sivítva. én meg csak próbálok átjutni. felfelé 2 mozgólépcső, lefelé meg egy, az is csak lábbal hajtós. valami nagy veteránakármire igyekezett mindenki, komolyan borzasztó volt, olyan kb. mint nálunk a majális, amit szintén utálok. persze, azért jó, hogy így ünnepelnek meg ilyenek, csak totál sokk volt ez aznap. :)

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.11.14. 03:56:49

Bakker! Ez a csaj! :o) én is épp a 7 titok miatt kerestelek, Jocó! Remélem, nem bánod,í ha idemásolom a linkjét! sajatutad.hu/elvezzuk_az_eletet/7-titok
szia!!!!!!! üdv Neked

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.11.14. 03:57:47

Bakker! Ez a csaj! :o) én is épp a 7 titok miatt kerestelek, Jocó! Remélem, nem bánod,í ha idemásolom a linkjét! sajatutad.hu/elvezzuk_az_eletet/7-titok
szia!!!!!!! üdv Neked

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.11.14. 04:00:35

Kétszerszer! ...és a hosszú í-t iderakták a space mellé a laptopomon! :o/

Peti (ex Peti) 2008.11.14. 08:03:50

Szia Jocó!
Ági megadta a linket amit ígértem! Nagyon király! Próbáld ki te is:
www.google.com
Nekem bejött!

Peti (ex Peti) 2008.11.14. 08:16:55

zollendroller:
1. A "bakker" szó már régen nem menő
2. Csipkebokor vessző
3. A csöcsös buddha legyen veled (ja, bocs: Veled)
4. E!

Peti (ex Peti) 2008.11.14. 08:43:55

zollendroller: Még valami:
5. Gyá, van laptopod? Gyá.
6. :k& (ilyen szmálylid lesz ha összefutunk véletlenül)
7. A szmálylit tényleg ly-el írják?
8. Ha küldünk közösen 100 forintot, akkor megígéred hogy nem kattintasz ide többet?
9. Nem joco78 vagyok álnéven, ő sokkal kedvesebben küldene el a picsába, mint én

Rokalany 2008.11.14. 09:05:44

((( Nem, ùgy irjàk: Smaïli. :) )))

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.14. 09:23:15

Gyerekek!
(különösen ex Peti!)

Az a baj, hogy én minden kommentet külön-külön is érteni vélek, de hogy Ti nem értitek egymást, az hótziher.
Régen volt már ilyen, de akkor most ideírom, fajra, nemre, felekezeti hovatartozásra való tekintet nélkül:

Disztingváljatok, mert szét lesztek ültetve!

Ui.: Kipróbáltam a küldött linket - www.google.com -, tényleg nagyon tuti!

Peti (ex Peti) 2008.11.14. 09:23:27

Rokalany:
Gyönyörűen öntötted szimbolikus nyelvi formába a "...nagyon zárójelben jegyzem csak meg..." magyar kifejezést. :) Lenyűgöző, egyszersmind drámaian meghökkentő.
Fogadjunk, hogy az ï betű ott van a laptopodon a space mellett! :)

Peti (ex Peti) 2008.11.14. 09:37:17

Joco78:
Mit lehet ezen érteni/nem érteni? Nem értem. :)

Zsolti · http://fa-ajandek.hu 2008.11.14. 09:45:39

Mi az, hogy egy szó nem menő?
nem értem:)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.14. 09:47:51

Akkor még egyszer (különösen ex Peti):
Van akinek a férjezett neve: Smaïli. Pl. ezt sem értetted.
Sok mindent nem lehet itt érteni, csak akarni kell.

Peti (ex Peti) 2008.11.14. 09:59:14

joco78:
Játsszunk :). Honnan derül ki az én kommentemből számodra, hogy én nem tudom, kinek a férjezett neve a "Smaïli"? ;) Vagy netán ennyire ismerni vélsz, és belelátsz a fejembe?

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.14. 10:06:52

Peti (különösen ex):
OK, játsszunk, de akkor továbbküldöd másik 5 ember számára!

Peti (ex Peti) 2008.11.14. 10:13:11

Persze, simán!
Küldjek mellé r0Lexet és v1agrát is, vagy elég csak magában? ;)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.14. 10:16:44

beni:
Most olvasom vissza: "lábbalhajtós mozgólépcső"???
Ehhez foghatót legutóbb a Flinstonesban láttam. Gyanús, hogy te nem a Frédi barátja vagy? :)

beni 2008.11.14. 15:36:59

hát, izé, nem tudtam, hogyan mondjam. tudod, az a mozgólépcső, amin lehet ugyan közlekedni, csak baszták bekapcsolni, és így nem is mozgó, csak lépcső, szóval lábbal kell hajtani. igen, kicsit képzavar, hát, már nagyon hajnal volt. nem, nem, frédi nem a haverom, ez a beni-béni "majdnem" homonímia meg a fenti eszközhasználat-tevékenység totál véletlen egybeesés. tudniillik én a róbert gida baráti körébe tartozom, flinstonesékkal nem tartjuk a kapcsolatot, bár irma néha átjön, de az nem számít. (amúgy ezt a linkes vicceklődést nem annyira vágom, minthogy nem követtem végig, ellenben van ilyen dolog, hogy: www.pimpmysearch.com/home.html?gname=Disz%20iz%20London például, ahol az egyenlitőjel utáni tag bármire cserélhető. ez egy tökre nem hasznos szolgáltatás és nincs funkciója, de pont azért.)

peti (ex peti) 2008.11.14. 16:25:26

beni: "amúgy ezt a linkes vicceklődést nem annyira vágom, minthogy nem követtem végig"

Nincs azon mit nagyon követni, a kölyök spam-elt egyet, hát megkapta a magáét. Persze hülyeség az egész, mert ha anyázom, azzal is csak neki csinálom az ingyenreklámot. De hát néha felbosszant, hogy miért nem tudnak egyesek inkább elmenni dolgozni/tanulni, ahelyett, hogy másokat basztatnak "pénzkeresés" gyanánt? (Ilyenkor mindig a lilazakós, zöldnyakkendős házalóügynök-menedzser jut az eszembe, és kiveri a biztosítékot.)
Písz

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.11.14. 16:46:17

beni:
Ertettem en mar elsore is, csak tetszett a megfogalmazas. :)
Ami linket kuldtel, azon pedig nagyon meghatodtam. Meghogy nem hasznos szolgaltatas? Teljesen elerzekenyultem...

peti:
Nemcsak Joker kinezetu halozatugynokok sunnyognak itt a neten, hanem joerzesu, am kisse naiv elemek is. Akik itt felbukkantak azokkal nekem semmi bajom, csak nem ereztem, hogy belemennek ebbe a jatekba. Vagy ahogy valaki nemreg megfogalmazta: Ne higyjek, hogy barkinek is kiadom a mocskos kis titkaimat. :D

mig8 2008.11.14. 21:38:44

Jocó, Woody Allan, akit idéztél? Neki voltak ilyen aranyköpései...

Beni, lábbalhajtós mozgólépcső? Ilyenhez már volt szerencsém az Astorián. Szép hosszú... S főleg akkor megy fel benned a pumpa, amikor épp, hogy fölérsz, elindul mögötted. :-)

bea · http://www.soupandpasta.blogspot.com 2008.11.15. 18:03:40

a mocskos kis titkaidat meg moshatnad pl fekezett habazsu reikivel. oh, ezek itt uj titkok kedves joco78? ah nem, ezek a regiek, reikivel tisztiva :P

zeze76 · http://www.arnyekharcosokklubja.hu 2008.11.16. 21:06:12

Peti! Ne is nézd meg a linkjeinket, hátha kiderül, hogy csak egy nonprofit spirituális útkereső, meg egy nonprofit szemléletváltó életmódblog van mögöttük, úgysem neked írjuk őket...

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.11.17. 22:20:25

Ha már bea szóbahozta a fékezett habzású reikit. Csütörtökön ne fékezd. Felém. Pusz.

Guffy co. 2008.12.06. 15:51:43

na, az idekommentelés jól elmaradt, de majd most. szóval a poppydayre készülődést én tíz éve éltem át először. akkor egy angol családnál laktam ahol az öreg veterán volt, részt vett egy réges régi háborúban. egy vacsoránál rákérdeztem, hogy mi is ez a poppy dolog. elmagyarázták, és udavriasan megkértek, hogy vegyek én is egy poppyt, és adjak pár font adományt. persze én ezt rövidre zártam magamban azzal, hogy nem vagyok britt, viszont rájöttem, hogy miért fontos ez nekik.
az egésznek szerintem semmi köze a birodalmi tudathoz, nacionalizmushoz, fegyverkezéshez, és bármelyik háború támogatásához. egyszerűen arról van szó, hogy megemlékeznek azokról az emberekről, akik mikor bevonulnak vállalják hogy bármilyen körülmények között szolgálják a hazájukat. a társadalom tagjai ezt azzal hálálják meg, hogy évente pár nap erejéig viselik a szívük fölött ezt a vércseppre emlékeztető virágot, és juttatnak némi adományt a rászoruló veteránoknak. senki nem foglalkozik azzal, hogy melyik háború veteránjainak megy a pénze, azok vajon "jogosan" viselt háborúban vettek-e részt.
elgondolkodtam, mikor láttam egy kiscsajt poppyt viselni. viseli, hiszen lehet, hogy egy családtagja Irakban vagy Afganisztánban szolgál, és tudja, hogy később a családtagjának is szüksége lehet a társadalom segítségére.
az én pacifista lelkem azt mondja, jó, ha egy társadalom megbecsüli azokat, akik megvédték vagy készek megvédeni őket.

Guffy co. 2008.12.06. 15:59:16

kicsit idevágó blogot ajánlanék. egy angol úriember nemrégiben megtalálta a nagyapjának az első világháborúban a frontról hazaküldött leveleit. folyamatosan teszi közzé a leveleket, mégpedig azok keltezésének napján.
elgondolkodtató, ha egy országban így is meg tudnak emlékezni
íme a blog:
wwar1.blogspot.com/
süti beállítások módosítása