Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Szigetország I.

2008.08.29. 14:00 joco78

Ha jól számolom, akkor kerek 10 éve voltam először a Szigeten.

Ilyenkor el szokás modani (tehát én is elmondom), hogy ez a Sziget már nem az a Sziget. Ez mondjuk igaz. Már rég eltüntek az iszunk-hányunk-belefekszünk egyének, sőt már a magyarok is egyre kevesebben vannak. Volt egy olyan érzésem, hogy napközben többet beszéltem angolul, mint itt Londonban - de egyáltalán nem bántam. Nem nézegettem statisztikákat, de a külföldiek számát, olyan 70%-ra saccolom.
És mégis. Bármennyire professzionalizált, profitorientált, a többi nagy nemzetközi fesztivál mellé felzárkózott örület a mai Sziget, valahogy mégiscsak a miénk. 

Ahogy szétnéztem és mászkáltam, többször is azt éreztem, hogy így, ebben a formában ez csak a mi szigetünkön jöhet létre. Nem, itt elsősorban nem a csak magyar zenekarokat futtató színpadokra gondolok. Hanem arra a sajátos atmoszférára, ami máskor is boldoggá tett engem, hogy itt megszünik az idő és csupa mosolygós ember vesz körül engem. Megint belefutottam egy rakás ismerősbe, köztük olyanokba is, akik eddig még nem is voltak ismerősök, de mégis úgy jött le, hogy már rég ismerjük egymást.
És igen. Itt vannak szép számmal a franciák, újabban a hollandok és svájciak (a németek már majd' a kezdetek óta) és mégsem működhetne máshol ez a Sziget, csak a mi kis országunk nagy folyóján, valahol Pest és Óbuda között.
 
És ezek a huszon- harmincéves külföldiek évről évre viszik magukkal a magyar mentalitást. Nemcsak a sorfalat álló BKV ellenőröket, nemcsak a kitelepült, meggazdagodni vágyó egynyári lángossütőket, nemcsak az angolul és németül egyformán dilettáns hangosbemondót, nemcsak a magyar rablóbandát, akik a környékünkön az utolsó éjjelen következetesen kirámolták  az összes sátrat, hanem azt, hogy ez a mi Szigetünk, ezt mi szerveztük, mi indítottuk, mi járunk oda és bárkit szívesen látunk. Tetszik, nem teszik, a Sziget már jópár éve igazi hungarikum.
 
Na tessék, most megint elérzékenyültem.

7 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Timi 2008.08.29. 16:40:57

Ez annyira szentimentális... :P

A magyarok szerintem a jegyárak, és az ottlét költségei miatt vannak egyre kevesebben, nem?
Jó, jó, lehet mondani, hogy 8.000 Ft nem sok egy napra azért, hogy megnézz egy-egy koncertet, akik ezt bevállalják, azok ott is vannak, de 37.500 Ft az ottalvós bérletért, sok ember fél havi fizetése. És ugye, gondolkodjunk azért józanul...
Tovább szőve a gondolatot, hogy az IHB egyének eltűnése minek köszönhető, az nagyjából megvan.

De vajon miért pont svájciak, franciák és hollandok jönnek?

Hogy kik azok a magyarok, akik mégis ottvannak? Szerintem az új generációs yuppik nemcsak megengedhetik maguknak, de szinte kötelező jellegű a résztvételük a "szigeten", és a hétfői meetingen megbeszélni, hogy ki mit látott.
Na és azok a magyarok, akik valamilyen ismerős által VIP jegyet tudtak szerezni :))
És azok, akiket a munkahelyük, önkéntességük által kitelepülnek a Civil-Szigetre.

A többit nem tudom, majd a Jocó megmondja ;)

Timi 2008.08.29. 16:42:59

Jocó, az utolsó előtti mondatot jav. ki légyszi, nem akiket, hanem akik.
Kösszi.
Ezt meg töröld légyszi. :)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.08.29. 16:50:01

Timi, Te mikor voltál utoljára a Szigeten?

Timi 2008.08.29. 17:41:03

Jórégen. Mikor itt volt a cure.
Hát, majdnem voltam most is, szerettem volna a dökillörzt megnézni, de sajnos lagziba kellett menni helyette :D
De voltak ott ismerőseim, kolléganőim, és így majdnem olyan, mintha ott lettem volna :P
És Jocó. Kértem, hogy javítsd a kommentet. Annyira köszi.
Egyébként miért is kérdezted? Osszál ki légyszíves :))

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.08.29. 18:01:19

Ki vagy osztva.
:))
A kommentedet nem tudom javitani, csak torolni. Szep is lenne, ha belenyulhatnek a masok kommentjeibe. Egyebkent eloszor nem is ertettem, mit kene javitani, azt hittem az en irasommal van a baj. Amugy egy kis eliras, nem a vilag vege, attol meg ertheto.

Timi 2008.08.29. 18:41:54

Ezer szerencséd, hogy öreganyádnak szólítottál :)

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.08.30. 10:24:34

Jocó!
Örülök, hogy akadnak, akik osztják a véleményemet a szigettel kapcsolatban! Számomra a Sziget 16 éve kihagyhatatlan program, bááár, belátom, amikor fizetnem kellett érte (nem sok volt ilyen), akkor csak 2 napra néztem ki.

És engem nem a koncertek érdekelnek, nem is a konkrét programok. A szigetelés maga tud végérvényesen magával ragadni, és ebben semmit sem változott 16 év alatt.

Rohanok a második részt olvasni! Mekkora poén, hogy egy diszizlándn weboldalon szigetország címmel dobsz fel egy posztot! Igemme nekünk is van szigetországunk!!!
süti beállítások módosítása