Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Fodrász

2008.03.13. 22:35 joco78

"Nagyon fontos állásban vagyok.
Ollóm csattog, köpenyem lobog."
(KFT)

Ha meg akarunk ismerni egy várost, akkor menjük fodrászhoz!

A fodrász olyan, mint a taxisofőr. Mindent tud. Mindent hamarabb tud.
Szól nála a rádió, hallgatja a híreket, ugyanakkor bírálja is azokat, hiszen ott van neki a sok ügyfél, akiktől elsőkézből ismeri a bizalmas részleteket. Gyűjti és szétszórja az infót. A fodrászüzlet olyan, mint egy kis külön univerzum az igazi mintájára.

Itt Londonban már voltam pakisztáni, afrikai és még ki tudja miféle fodrászoknál. A pakisztáni megkérdezte, hogy hol vágattam a legutóbb. Amikor megtudta, hogy a feketéknél, akkor megállapította, hogy rosszul néz ki a hajam (én elégedett voltam vele) és ennek az az oka, hogy a feketék nem értenek a hajvágáshoz. Egymásét még csak-csak levágják valahogy, de a fajtájuktól ne várjunk túl sokat. Ebben a városban még nem sok rasszista megnyilvánulást hallottam, de úgy éreztem, itt a fodrászüzlet biztonságában sokat tanulhatok a helyiek gondolkodásából.

A fodrászt az se zavarja, hogy nem beszélem rendesen a nyelvet. Az ügyfél az csak ügyfél, akár jó az angolja, akár nem. Ollóval a kezében két mozdulattal képes bármilyen elvont fogalmat elmutogatni, és közben kihúzni belőlem, ki vagyok, honnan jöttem, hány évesen vesztettem el a szüzességem.
Nem beszélve arról a tekintetről és a sokatmondó hatásszünetről, amely a búcsúzáskor a borravalóra utal. Nem agresszív, nem tolakodó, de valahogy mégis határozott.

Legutóbb egy olyan fodrásznál voltam, ahol nem volt beszélgetés. Köszönés, aztán egy-két instrukció, de amúgy végig csend. Csak az olló csattogott. Mégis valahogy azt éreztem, hogy áramlik az információ és egyre több dolgot tud meg rólam. Hogy hogyan és milyen titkos csatornán, az egyelőre számomra még rejtély, de nagyon valószínű, hogy a tükörnek kiemelt szerepe van a dologban.

Gyanítom, hogy kell legyen egy Világ Fodrászainak Titkos Szövetsége, amelynek mindegyikük felesküdött tagja (a belső ellentétek ellenére), és egy külön elfogadott kiskáté alapján működnek. Ennek nyilván az információ megszerzése és továbbítása a kiemelt pontjai. Ugyanakkor majdnem biztosra vehető, hogy világuralmi terveket is szőnek, de ezt bizonyítani sajnos még nem tudom.
Különben mivel lenne magyarázható, hogy a világ különböző tájain, más-más városokban és kultúrákban a fodrászok fajtól, nemtől, bőrszíntől függetlenül pontosan ugyanúgy viselkednek?

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bea · http://www.morkerum.blogspot.com 2008.03.14. 08:58:01

és akkor még nem is beszéltünk azokról azalajas összeesküvö fodrászokról, akik szándékosan hülyére vágjak a hajadat - pl Darth VEder sisak fazon - és a végén lelkesen bizonygatják, hogy tiéda városban a legjobb frizra közel s távol, söt kultuszt teremtesz. aztán amikor az üzlet elött elmész, a kirakaton át látod, ahogy röhögnek rajtad.

orsi 2008.03.16. 12:15:31

A rasszista pakisztanihoz volna 1-2 szavam. Persze nekem is vannak eloiteleteim (kinek nincsenek), megis egy gyonyoru ugandai no fodraszataban kotottem ki itt, Aalborgban. Es milyen jol tettem!
1. Olcsobb, mint masok, raadasul van diakkedvezmeny.
2. Minden egyes hajszalammal gondosan, kulon kezet fogott, majd igazitott rajta. 2.5 oran at tartott a kezeles, de a vegen hibatlan volt a frizura.
3. Mivel afrikai, megertette a problemamat, vagyis milyen rossz, hogy makacs, vastag szalu a hajam, es kb. 3x annyi, mint a normalis embereknek. Ehhez merten olyat vagott, ami mindig jol nez ki, akar vasalom, akar nem, akar rateszek 2 marek kondicionalot, akar nem. Feher fodraszok kozul szerintem nem sokan ertik ezt a gondot, legfeljebb azok, akiknek hozzam hasonlo a haja.

Ettol eltekintve biztosan o is a fodraszok titkos egyesuletehez tartozik, mert mindent megudott rolam, mialatt a szekeben ultem. :-)
süti beállítások módosítása