Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Kukanapló 2.

2008.01.14. 23:10 joco78

Már kezdem egy kicsit unni a szemétben való turkálást, de időről időről felbukkannak olyan dolgok, amik nem csak meghökkentenek, de a világról alkotott alkotott képemet is felborogatják. Tudom, hogy ezek nagy szavak, de a prés felett állva, szemetesketreceket pakolva és tologatva mi máson töprenghet az ember fia, mint a világ sorsán.


Karácsonyi díszek

Ugye nem gondolta senki, hogy a kirakatok karácsonyi dekorációi egy nagy raktárban várják a következő évet? Kis karácsony, nagy karácsony, kis csillag és nagy üveggömb, műfenyő és dekorajándék, égősor és ezüst díszek mind-mind a hátsó raktárban préselődnek eggyé, hogy lassan teletöltsék a konténert.

Egy szatyor mobiltelefon

Bontott és bontatlan iPodokat már dobáltam be megsemmisíteni, de a mobiltelefon eddig még nem volt soron.
Szó szerint, egy nejlonyszatyornyi új készülék volt összedobálva, közülük látszott néhányon, hogy bolti szemléltetőnek használták, néhány pedig karcolásmentes előlappal, el nem távolított védőfóliával várta a megsemmisítést. Több ez, mint kísértés, nem beszélve a lelkiismeretfurdalásról, hogy nem-e kellett volna egy párat zsebrevágnom, amiből több heti fizetésemet könnyűszerrel biztosíthatnám.

Egy kötet Biblia

Jobb, ha nem merengünk Heine egykori szavain ("Ott, ahol könyveket égetnek, előbb-utóbb embereket is égetnek"), különösen, hogy itt szó sincs könyvégetésről, itt csak a szemétprésbe kerül be néhány példány. Szégyen és gyalázat, de nem tudtam megállni, hogy ki ne lopjak néhányat, köztük néhány oxfordi angol szótárat, egy Da-Vinci kódot, gyerekkori Crichton-kedvencemet, az Androméda törzset és egy Sting életrajzot - hozzátenném, hogy kiváló állapotban.
Hogy az abszurditásnak mennyire nincs határa, azt a kisalakú Biblia is bizonyítja, amit a legutóbb találtam. Új- és Ótestamentum a King James-féle tolmácsolásban. Műanyag, bőrre emlékeztető borító, kopott külső, kölnifoltos előlapok, jó állapotú belső. Szemmel láthatóan valaki gyakran hordta magával, és sokat forgathatta.
Nem tartozom ugyan semmilyen felekezethez, keresztényhez pedig végképp nem, de a londoni templomlátogatást már amúgy is terveztem (egyszer már voltam is), ahhoz pedig nem árt egy angol nyelvű Biblia.


Valahonnan a múltból feldereng egy lengyel film: Obi-Oba, avagy a civilizáció vége. Az emberiség kis csoportja egy atomtámadás után évtizedekkel mélyen a föld alatt, betonfalak között tengeti utolsó napjait. A főszereplő férfi a múlt után kutakodik, és a fejébe veszi, hogy utánajár annak a titokzatos könyvnek, amire oly' sokan tesznek utalást, és aminek a neve: Biblia. Hosszas kutakodás és kenőpénzek után rá is bukkan egy raktártárosnál, aki sok különc dolgot őriz. Végre megszerzi az egyetlen még létező példányt, ám belelapozva kiderül, annak csak a borítója igazi, amit a jó anyaga miatt őrzött meg a raktáros. A belsőt már rég kidobta vagy felhasználta, mivel annak úgysem volt semmi haszna.

4 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rókalány 2008.01.15. 10:59:10

Szeméttelep; Comar.
Ez most a messzebbi, ahova a fémet, bontàsi anyagot és égetnivalokat is viheti az ember, nem csak azt amit a közeliekbe. (En nem tudom, hogy van arra felétek, de itt azt tapasztalom, hogy a itt-ott a hàzak között van papir-, üveg-, és flakongyûjtô, meg a nagyàruhàzak mellett ott vannak a konténerek, aki bevàsàrolni megy, az egyùttal kidobàlhatja a kidobàlandokat. Megjegyzem, tùl sok a szemét és elegem van belôle. Rossz nézni, hogy minden igyekezet ennelére ennyit pazaroltatnak velünk.)
Na, de tegnap kivitettem magam a szomszéddal a nagy telepre. Fura, hogy mik történnek. Elôször is végig jàratta a motort - erre akkor jöttem rà, amikor visszaértem hozzà, - a kartonokat meg az égetôsbe dobàlta, pedig van gyûjtôje.
Na, most méltatlankodom, mi? Ahh, csak nem értem.
Viszont kincsekre akadtam! Az égetôs konténerben mindenféle szép dolgok voltak. ( Ezt sem értem, mert Elzàsz, mint gazdag vidék fenn tud tartani néhàny larakatboltot, ahovà elviszik a màsnak esetleg hasznosakat, és azt a munkanélküliek eladjàk. Ugyhogy màr sem munkanélkuliek.) Ehhez képest tényleg kincsek voltak odabent.

Es köztük réz-Jézusok.
Egétômû? Tisztitotûz? Bocs, ha nagyon durva vagyok. En sem vagyok semmilyen felekezet tagja.

Viszont csak kiguberàltam ôket...

Tovi 2008.01.16. 21:11:52

Joco ezeken a dolgokon Én is meghökkentem, sőt még most is megdöbbenek mi mindent kidobálnak az angolok szemét gyanánt, és értem ez alatt a háztartási szemetet is.... Én vagy fél évet dolgoztam ahol Te laksz, a Newham Council-nál voltam szemetesautó sofőr. Nagyon sokszor fájt a szivem amikor láttam mi mindent tesznek fel az autóra. Jóléti társadalom???? valószínű ez az oka ennek.
Viszont most a Marks and Spencernél vagyok kamionsofőr, itt meg azt látom rendszeresen, hogy a lejárt szavatosságú, vagy az azt közelítő termékeket mázsaszámra dobálják ki a szemetesbe, naponta 4-5 nagy konténernyit.... Konzerveket, tortákat, csokor virágokat, mindent....
A világ sok pontján gyerekek ezrei halnak éhen, mindig ez jut eszembe, persze nem a M&S kötelessége ezen segíteni, de akkor is valami módon lehetne hasznosítani ezeket.....

Jó olvasni a blogodat, gratula hozzá

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.01.20. 12:10:46

Nahát, kedves Rókalány és Tovi!

Kezd nagyon szájbarágós lenni a téma, de én sem tudom másképp megfogni. Nem akarok kesergő blogot vezetni, de én is hasonlóan gondolom, mint ahogy Ti leírtátok. Egyelőre van még kukás élményem bőven, persze nem fogom az összeset leírni. Sokkal inkább a megoldást keresem, akár itt, akár úgy, hogy ha majd hazamegyek, mi a fenét csináljak, hogy ne süllyedjünk ideáig.
Ráadásul, nem gondolom, hogy az angolok bárkinek is rosszat akarnának, egyszerűen csak nem érzik a tetteik súlyát.
Csipanyitogatás...
Várom a megváltó ötleteket mindenhonnan!

orsi 2008.01.23. 11:48:13

Hello!
Egy megvalto jellegu otlet - a danoktol lopva. Persze itt is megy a pazarlas, de van egy valasz ra, ami nekem nagyon tetszik. Genbrug Butik azaz Second Hand shop. De ide az emberek ugy viszik a cuccot, hogy nem kapnak erte semmit, tehat nekik kb. olyan, mintha a kukaba dobnak, max. kicsit jobb a lelkiismeretuk. A boltban onkentes nenik es bacsik (foleg nyugdijasok) dolgoznak egymast valtva, nehany orat hetente. Mas nyugdijas nenik es bacsik a bolt mogotti raktarban szorgoskodnak, megjavitjak a meg javithato lampat, radiot, vizforralot, stb. A boltban kaphato dolgok igen olcsoak, a sovany penztarcaju diakoknak ez paradicsom. Minden megtalalhato, de tenyleg minden, amire szukseged lehet, es nem csak agyonhasznalt vackok, hanem uj, ujszeru dolgok is. Es a penz, amit kifizetsz erte, jotekony celra fordul, foleg afrikai orszagoknak szant segelyekre.
süti beállítások módosítása