Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

A gazdaságos ember

2007.11.03. 10:54 joco78

Ma reggel beszéltem a pakikkal.

A szomszéd szobában lakik két pakisztáni srác, Salmon és Waqas. És Shahid (vagy Rashid?). Ja, meg Chorum és az a magas mosolygós fekete. Így vannak ők öten.
Tisztára, mint a kínai taxisofőrök. Amíg az egyik vezet, addig a másik kettő alszik a csomagtartóban.
A pakiknál amíg egy vagy kettő odavan, addig a többiek alszanak.

Alapból békések és csöndesek, de ebből az életmódból fakad, hogy éjjel-nappal van valami jövés-menés a házban.

Egyetemen tanulnak, gazdasági tanulmányokat folytatnak, és itteni társaikhoz képest egész jól beszélik az angolt. Csak a tandíjuk irdatlan drága, mert nem elég, hogy külföldiek, de ráadásul nem is illeti őket az uniós polgárok mindenféle kedvezménye.
Amikor szeptemberben ideköltöztem, akkor még alig láttam őket. Csak akkor, amikor nagy ritkán összefutottunk hajnalban vagy kora reggel, de semmiképp sem emberi időpontban. Éppen munkába mentek, vagy munkából jöttek. Három műszak, három munkahelyen, minimálbér közeli fizetésért. McDonald's és hasonlók.
Karikás szemekkel sütik maguknak a tükörtojást pirított pita-szerű kenyérrel. Eddig csak tojást ettek, mást nem láttam náluk.

Ma hajnali fél kettőkor a konyhában találkoztam egy újabb pakisztáni arccal. Bemutatkoztam, egy kicsit elbeszélgettünk. Ekkor telt be a pohár. Értem én hogy a két főre eső lakbért nagyon nagy biznisz négy vagy öt felé osztani, de ez azért mégis csak sok. Hiába kedvesek, szimpatikusak, mégis csak szeretem tudni, kikkel lakok együtt.

Ma reggel, mintha csak megérezték volna, Salmon és Waqas megjelent a konyhában. Ez azért is furcsa, mert a két hónap alatt nem emlékszem, hogy valaha egy időben láttam volna őket. Kiborítottam a bilit, és úgy tűnik sikerült megértenünk egymást. Elmondtam, hogy megértem az anyagi problémáikat, de ezt másképp kell megoldaniuk. Különben szólok a főbérlőnek. Hát ennyi.

A barátság marad. De csak két pakisztánival. Nem hárommal, néggyel vagy öttel.

13 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mindi 2007.11.05. 08:18:07

Azért esznek tojást, mert muszlimok. Arab kollégámtól tudom, hogy sikszor nem derül ki számára, hogy milyen hús van az ételben és akkor inkább vegázik.

halu 2007.11.06. 17:08:29

Mindi, en is \"vegazok\", es meg tojast sem eszem. Akkor en nem eszek semmit? (feltehetoleg azert esznek pont tojast, mert a tojas olcso. see also: index.hu/gazdasag/magyar/1minb071007/)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2007.11.06. 20:56:05

Bocs Mindi, ezen a bejegyzéseden én is nagyon kiakadtam - csak Halu beelőzött.
Ez majdnem olyan volt, mint a nigérai lakótársam véleménye a katolikusokról. Josephine azért nem szereti a katolikusokat (amúgy haláli jó fej hölgy), mert azok Szűz Máriában hisznek és nem Jézusban.

Hol kezdjem?
1. Én is "vegázok", és én sem eszem tojást. Ez egy kissé zavaros volt a számora.
2. A lakótársaim kb. annyira mohamedánok, mint amennyire én keresztény, hiszen Magyarország egy keresztény ország. Amúgy nem nyúltál mellé, valószínűleg hasonló elveket követnek, de csak lazán, Coca Colával és gyors kajákkal higítva.
3. Londonnak számos kerülete, ahogy ez is (Upton) nagyon nagy mohamedán közösséget tud magáénak. Ez a rész alapvetően indiai, de sok a muszlim. Londonban nem tízezrekben, hanem milliókban kell gondolkodni, úgyhogy ez itt nem kurriózum.
4. Londonban, de itt a környéken főleg számos helyen feltüntetik, hogy az adott étel "halal"-e vagy sem. Vagyis, megfelel-e a mohamedán előírásoknak. Olyasmi ez, mint a zsidóknál a kóserség. Tehát itt nem kell a muszlimoknak ilyesmitől tartaniuk, arról nem beszélve, hogy ez a környék a kaja tekintetében baromi olcsó. Szóval, az indiai negyedben öröm vásárolni.
5. Saját meglátásom szerint azért esznek tojást, mert tényleg olcsó, és könnyen elkészíthető. Ezen kívül a kaja terén igénytelenek, mert szerény véleményem szerint, aki ilyen keményen dolgozik és tanul, az jó, ha változatosabban étkezik. De ezt csak neked mondom, amúgy nem szólok bele az életükbe.
6. Tegnap közösen megünnepelték a lakótársaik kiköltözését, ez nekik is élmény volt, és nagy főzés kajálás volt a vége. Valami csirkés rizses cuccot főzött Salmon, saját bevallása szerint először (a tojáson kívül) mióta itt van a házban. Amúgy ő lakik itt legrégebben, kb. 8 hónapja.

Mindi 2007.11.07. 14:20:11

Nem tudom, hogy miért akadtál ki rajta? Okés, a helyet nem ismerem, ezért talán korai volt kijelenteni, hogy biztos "azért". De itt a cégnél tényleg ez a szitu: ha Aref kolléga nem tudja eldönteni a húsról, hogy halal-e, akkor inkább nem eszik belőle. Amúgy meg a tojás szerinte sem "sertéshúshús"-kategória, szóval nem tiltott dolog - mint ahogy egy lightos vega is ehet tojást és ihat tejet.
Abban viszont szintén igazad van, hogy emberismerőnek sem vagyok túl jó. A fene se tudja a pakikról, hogy mennyire hívőek.

Halu pedig hozta a szokásos formáját, már meg sem lepődtem rajta. Bár ezért még mindig kicsit erős... Viszont Halu igazán írhatnál pár sort itthon robotoló barátaidnak magadról!

bea · http://www.helsingortales.blogspot.com 2007.11.07. 23:14:11

ne itelj elsore Mindi. meg masodikra sem. az egyen szokasaibol ne kovetkeztess nepszokasokra... pl en szeretek szankozni, de nem gondlom es remelm te sem,hogy ezert minden daniaban elo magyar lany szeret szankozni. remelem erted mire gondolok. :)

xstranger 2007.11.08. 23:06:27

Az en pakisztani kollegam is vegetarianust evett velunk ha kozosen mentunk etterembe. Es o ki is jelentette hogy a halal kaja miatt annak ellenere hogy nem szokott imadkozni napi otszor kelet fele. Legalabbis a munkaido alatti penzumot tuti nem vegezte el. A zsido kollegam is vegetarianus de ot nem tudom hogy a koser miatt vagy csak ugy.

bea · http://www.helsingortales.blogspot.com 2007.11.09. 09:44:36

xstranger:nem is tudtam, hogy a muszlimok ehetnek emebert... azt hittem, hogy csak a kerdozo emlosok, baromfiak, es a nem ragadoz halak szamitanak halanak, amennyiben a megfelelo slakter vagta le. de egy egesz vegetarianust megevett az a pakisztani ember. es nem is egyszer! na meg hogy ti is... wow. es megint csak wow ;)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2007.11.09. 21:11:51

Sőt, én már látam olyan húsevőt is, aki megevett egy egész paradicsomot. Csak úgy.

És láttam már olyan vegetáriust is, aki megevett egy egész oldalast. (Igaz, ő nem is volt vegetárius, csak a példa kedvéért mondtam.)

Aki pedig nem eszi meg rendesen a sertéspörköltet, az könnyen lehet, hogy előbb-utóbb halalnak halálával fog halni.

Szóval, ha muszáj, akkor én is tudok nagyon hülye lenni...

Timi 2007.11.11. 10:23:18

Én nem vegázom, de/és éppen azért elmondom, hogy tegnap kolbászt ettem, ami ugyebár nyers húsból készült. Mea culpa :)

Mivel olyan nagy keletje van, hogy a hentesnek nincs ideje kiakasztani a füstölőbe, ezért arra nincs mód, hogy a kissé szárazabb, füstösebb változatát ehessem – büszkén, hogy esetleg annak idején ezt már honfoglaló hőseink is megkóstolták, bár remélhetőleg ezt nem tették a nyereg alá, mert kiskanállal kaparhatták volna össze, úgy meg tele lett volna lószőrrel :))) -, kicsit enyhítendő a nyers hús esetleges kellemetlen képzettársítása okozta, időnként fel-felbukkanó, vegásokkal szolidaritást érzendő, de aztán gyorsan elnyomandó érzésen, hiszen húst enni (nekem) jó :))

Általános közfelháborodást megelőzendő elmondom, hogy egyetértek és támogatom a vegetarizmus bármely fellelhető, alkalmazandó formáját !!
Időnként élek is vele, igaz, ez csak lustaságomnak köszönhető :)

Timi 2007.11.11. 10:31:22

Azért nem értem, hogy a "Gazdaságos ember" című bejegyzés hogyan ment el a gasztronómia irányába???? hiszen a fő téma nem az volt, hogy vega vagy nem vega!!! :D
itt, ha jól olvasom, arról volt szó, hogy Jocónál betelt a pohár,ezek után nem átallotta kiborítani még a bilit is, a barátság mégis megmaradt :) ez azért szép, na ...
azért én megkérdeztem volna vmelyiket, hogy költségkímélendő, nem akarna-e hozzám átcuccolni? :D

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2007.11.11. 10:45:51

Timi: ez azért nem annyira vicces.
A pakikkal van egy közös falunk, az ajtónk pedig 90 fokban egymás mellett van. A múltkor nyitva volt az enyém, mivel épp jöttem-mentem-pakoltam, és Waqas megállt nálam egy fél perce. Kérdezte, mennyit fizetek a szobáért. és hogy teljesen egyedül lakom-e. (Nem mitha nem tudná.) És gondolkodtam-e már azon, hogy megosszam azt valakivel.

Még most sem tudom, hogy csak általánosságban vagy már konkrét tervekkel kérdezte.

Timi 2007.11.11. 11:25:50

Jocó: sztem vicces... :)
A pakikkal közös fal és az egymás mellett 90 fokban lévő ajtók azt jelentik ez esetben, hogy már majdnem együtt laktok?

Timi 2007.11.11. 11:28:33

Jocó: a feszültséget enyhítendő:

www.youtube.com/watch?v=5-2h59nITfs

(30Y: Bogozd ki)
süti beállítások módosítása