Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Fa

2008.04.28. 23:02 joco78

Aztán felmentem az iWiW-re és rögtön találtam is magamnak egy új munkát. Aki először telefonál, azé a meló. Négy perce volt fenn a hirdetés, úgyhogy ezt megnyertem.

Angol-albán parkettaértékesítő cég, az észak-londoni raktárukba kerestek munkaerőt. Ketten dolgoztunk magyarok, más nem is nagyon volt a műhelyben. Az egyik kolléga most váltott munkahelyet, a másik pedig szabira ment, úgyhogy ide kellettem én. Műhely, vagyis raktár, vagyis egy kisebb csarnok, vagy én nem is tudom - a lényeg az, hogy jól megtermett padlólapokat kellett csiszolni és olajréteggel bevonni. Közben jöttek mentek körülöttünk más magyarok is, no meg albánok, de volt még itt lengyel, bolgár, sőt még egy román srác is. Ők később besegítettek, de inkább a fuvarozás, pakolás a reszortjuk, úgyhogy eleinte csak ketten voltunk. 

Ez a munka se bonyolult, talán még egy kicsit monoton is, de ezt valamiért kifejezetten élveztem. Mondjuk a kartonpapírok dobozzá hajtogatása után már bárminek lehet örülni.
Nem dolgoztam eddig fával, de nem nehéz belátnom, hogy a begyűjtött szálkák ellenére igazán barátságos anyag. Ahogy a smirglivel végigszántom a padlólapot, vagy ahogy az ecsettel oda-vissza mászkálok a 3 méteres lefektetett fa előtt - a Karate kölyök jut eszembe. Először a kerítést kellett lemázolnia szép egyenletes fel és le mozdulatokkal, majd mire ezzel megvolt, akkor kiderült, hogy a másik oldalt is végig le kell kenni. Aztán jön körkörös mozdulatokkal a kocsipolírozás. Hát valahogy így vagyok én is dörzspapírral, szivaccsal és ecsettel a kezemben.

Annyi a difi, hogy nem bejelentett munka. Vagyis illegál. Hát ez az, amit eddig kerültem, és kerülni is fogok. Napi bér van: £45. Ezért szünettekkel együtt 10 órát kell dolgozni, ami így a minimálbér alá jön ki. Adózás nélkül persze ez is valami, de hát ez egy olyan állam, ahol érdemes legálisan és bejelentve dolgozni. Egy működő és bevált rendszert minek bomlasztani.

Az első heti bért meg is kaptam a következő hétfőn, a múlt hetire viszont várnom kell. Itt is hétfőről volt szó, de aztán kedd lett belőle. De most már ez is bizonytalan, teperhetek a pénzem után. Afelől, hogy ki leszek fizetve, nincs kétségem. De hogy pontosan mikor, az még lebeg a levegőben. Hát ez az, ami az iWiW-es, magyarokkal együttdolgozós, be nem jelentett munkákkal szinte törvényszerűen együttjár. Ehhh...

Ma hétfő. Egyelőre újabb munka nélkül.
Voltam az ügynökségemnél, azt mondták, most épp nincs meló, de hívnak, ha befut valami. 40 perc múlva hívtak.
Holnaptól egy újabb warehouse, szintén Észak-Londonban, hosszabb távra szól.
Nem dobozolás.

9-től 17-ig. 8 óra munka - szünetekkel együtt. 8 óra fizetés. Bejelentve.
Ez ilyen egyszerű.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása