Disz íz London

Egy tanulni vágyó hazánkfia kalandjai a távoli Londonban. Élettapasztalatok és pénzszerzési kísérletek a WC-tisztítástól a vibrátorok raktározásáig...

Mostanában

Utolsó kommentek

  • joco78: @amarramerre: tavolazsiatol.blog.hu :) (2013.01.21. 02:43) Nem félsz attól?
  • amarramerre: @joco78: nagyszerű :) remélem, nekünk is összejön előbb-utóbb egy hasonló utazás...addig is lássa... (2012.01.13. 21:01) Nem félsz attól?
  • joco78: @amarramerre: Köszi az érdeklődést. Amint látod, a londoni írások egy kissé elapadtak, - mostanság... (2012.01.13. 18:01) Nem félsz attól?
  • amarramerre: dejó :) szívesen olvasnék még...a keleti utakról nincsen blog? (2012.01.13. 16:12) Nem félsz attól?
  • joco78: @Mr.sebi: Hmmm... Hát igen, asszem épp ezért írtam le ezt a párbeszédet. Ha csak annyi lenne a lén... (2011.10.05. 09:46) Nem félsz attól?
  • Utolsó 20

Őket olvasom

Kicsi sárga cetlik

2008.02.27. 00:09 joco78

Túl vagyok a költözésen.

Alapos keresés után végre megtaláltam az új helyemet. Ezúttal Észak-Londonban. Gondoltam, a továbbiakban majd kerülöm a magyarokat, egy angolul beszélő társaság mindenképp a nyelvtudásom javára fog válni. Az előző vegyes házban öten voltak rajtam kívül magyarok, nekem az is épp elég volt.

Naná, hogy végül egy teljesen magyar szálláson kötöttem ki. Itt már velem együtt heten vagyunk, de legalább emberi körülmények között.

Ami hiányozni fog, az a sok kis sárga cetli.
Előző magyar lakótársaim kissé nehezen tolerálták a többi lakó életmódját, ezért elkezdtek különféle üzeneteket ragasztgatni a ház különböző pontjaira. "Szellőztetés után csukd be az ablakot!", "Ne kiabálj, mert mások alszanak!", "Ne rohangálj a lépcsőn, mert nagyon hangos!" és más hasonlók.

Tény és való, hogy a pakisztáni lakótársaink úgy éltek, mintha elfelejtettek volna átállni az otthoni időzónáról az ittenire, ezért éjfélkor sütöttek-főztek, hajnalban beszélgettek és reggel hat körül mentek el aludni.
De azt is hozzá kell tenni, hogy tekintettel voltak a többiekre, és az életmódjukon ugyan nem változtattak, de igyekeztek visszafogottan intézni a dolgaikat.

Nekem ez az otthoni orromaládörmögök aztánjólmegmondomnekik módszert idézte. Legutóbb a Heathrow-n vártam a felszállást, amikor észrevettem, hogy a várakozó utasok többsége szintén magyar. Késéssel indultunk, de a reptéri dolgozók láthatóan tudták kezelni a helyzetet. Amikor a labirintusszerű gyalogoscsatornában egy sárgamellényes vezetőt követve haladtunk a gépünk felé, egyszer csak feltartóztattak néhány percre, hogy egy keresztbe közlekedő másik csapatot elengedjünk. A körülöttem állók rögtön elkezdtek félhangosan morogni: "Na, ez a sárgamelényes is csak azért van itt, hogy akadályozzon bennünket. Thank you bazmeg!" Persze a vezetőnk ezt nem hallhatta, de a hazai mentalitást jól tükrözi, hogy az egyik azt feltételezi a másikról, hogy ő azért van itt, hogy minket akadályozzon.

A cetlik is valami hasonlót hozzáállást jelképeznek. Falra ragasztgatás után elmondhatom, hogy tettem valamit a dolog érdekében, igaz, hogy valójában nem oldottam meg, de legalább újabb feszültségeket generáltam. Ha épp nem olvasták el az új cetlit, vagy letépték, netalán azt a szél lefújta, ismét fel lehet háborodni, hogy pedig én megmondtam.

Igaz, egy-két konfliktusom nekem is volt a pakikkal, de ezt szemtől szembe, szép szavakkal mindig sikerült elintézni. Ám a cetlizős módszer lehet, hogy engem jobban zavart, mint magukat a célszemélyeket.
Szintén hazai mintára talán csak egy újabb falra ragasztott üzenet tudott volna segíteni: "Sárga cetliket a falra ragasztani tilos!".

3 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rókalány 2008.02.27. 20:28:22

De azt màr Örkény irta volna...

bea · http://www.morkerum.blogspot.com 2008.02.28. 09:20:54

hat igen.. Ôrkény. vagy Mrozek. :)

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.02.28. 21:23:08

Mitagadás tényleg van egy kis Örkény áthallás - lásd: Kicsi fehér kockák (Egyperces novellák). Örkény írásai már elég mélyen beszívódtak ahhoz, hogy olyankor is előjöjjenek, amikor az nem is szándékos. A "Mit vinnél magaddal egy lakatlan szigetre?" cuccok között ez a kötet biztos ott lenne.

(Hiszen azon a szigeten is nyilván lennének magyarok...)
süti beállítások módosítása